Tvättar ni bebisens kläder först?
Hej..
När ni har köpt kläder till er bebis som ska komma. Tvätta ni dom innan ni ska använda dom?
Hej..
När ni har köpt kläder till er bebis som ska komma. Tvätta ni dom innan ni ska använda dom?
Ja, man ska alltid tvätta kläderna först.
Kläderna ska alltid tvättas innan de används första gången. Tar bort överskottsfärg och andra kemikalier som använts.
Japp, jag tvättade alla nya kläder upp till 1 års ålder....
Ja absolut! Tvättar alltid nya kläder, men definitift babykläder!
Jag gör det alltid, för att ta bort "fabrikslukt" och även "överskottsfärg" eller vad det kan finns i bebiskläder.
Jag använder Grumme Tvättsåpa eller den med havsdoft.
Japp har tvättat alla kläder, de kan finnas div. stärkelsemedel och klädklister som inte alltid är trevliga mot ömtålig bebishud!
jag tvättar alltid min dotters kläder innan hon använder dom men jag var extra noga med det första året. tror iofs inte att det är någon katastrof om man inte gör det, känns bara bättre helt enkelt.
Jag har tvättat alla kläder som vi har köpt för det innehåller ju någon slags olja eller vad det är som får kläderna att vara "nya" när dom hänger i affärerna.
Jag brukar alltid tvätta alla kläder, sängkläder, handdukar osv innan de används. Oavsett av vem i familjen de ska användas till. Det tar ju bort eventuell överskottsfärg och fabrikslukt eller dylikt. Jag har ganska känslig hud och kan få klåda om jag inte tvättat plaggen innan, så tanken på att nyköpta kläder skulle sitta emot min bäbis sköra hud känns inte bra alls om jag inte tvättat dom först, och såklart helst i parfymfritt allergivänligt tvättmedel!
Absolut. Har bara köpt ekologiska kläder hittils men jag har ändå tvättat dem i grumme utan parfym.