När är man ung mamma?
När är man en ung mamma? Till vilken ålder går man under "ung"?
När är man en ung mamma? Till vilken ålder går man under "ung"?
under 25 ung mamma
under 20 lite för ung mamma
under 18 tok för ung.. barn föder barn
Jag röstade på under 20 år.
Jag var själv 22 år när jag fick mitt barn och kände mig inte jätte ung
under 20. när man är 25 är man INTE så ung längre.
under 18
jag va 21 när jag va gravid å tyckte inte d va så ungt precis
Under 30: Ung
Under 25: För ung
Under 20: Åt h-vete för ung.
Under 18: Unge med unge.
Under 20 tycker jag är ung mamma, under 18 lite för ung...
Vi fick höra på bvc's föräldrautb att vi var unga föräldrar med första barnet... jag var 25 och maken 26!! Inte ung förälder för mig. Men å andra sidan så låg jag på BB samtidigt som pappan till en nära barndomsvän fick sitt 1a barn med nya frun
Han är lika gammal som min pappa som nu är 60
JAG tycker att man är ung mamma om man är under 20 år men kommer räknades själv som ung mamma på mvc (då jag var gravid med första barnet) eftersom jag var under 25. Jag var 24 ½ år
när han föddes. ![]()
Ung mamma är under 20 år för mig.
Efter 20 år,inget speciellt,förutom toppen bra att man inte skyndar på.
Blir ledsen när folk tycker man är FÖR ung för att vara mamma.
Jag har alltid längtat efter att få barn - ända sen jag fick mens - och när jag blev 25 år hade jag äntligen fått fast anställning på mitt drömjobb och jobbat ett år. Rest jorden runt och blivit civilingenjör, hade ett hem och var SÅ redo att skaffa barn med min älsklingsman!
Allt är individuellt!
Min syster var 20 år, hon hade också alltid längtat efter små knoddar. För henne blev småbarnstiden en kämpigare period då hon fick plugga och vara pank (pappan också) under de åren. Men de kämpade och klarade det. Var de för unga? Nej! De utvecklades med rollen. Det var meningen.
Vet inte vad jag ska svara på röstningen för det beror på vem som skaffar barn. Är man mogen vid 18? Då är det ok!
Men sen finns de ju dem som inte är mogna förrän vid 30 för att de kanske inte längtar lika intensivt eller att de känner att de vill "leva livet" först och en massa andra anledningar. De är för unga enligt mig. Och antagligen enligt sig själva också. =)
Under 20..
Förstår inte hur man tänker om man anser att man är ung om man är mellan 20-25? Det är då kvinnor är som mest fertila och med åldern ökar också risken för en mängd sjukdomar, ex DS.
Anser att 20-25 är en helt lagom ålder att få första barnet, även fast jag själv var på gränsen, haha
Det har blivit en ganska märklig norm då det anses normalt att få barn vid 40 men inte vid 20... snart har vi inte annat än konstgjorda barn på denna jord? Bara för att man anses för ung när man väl kan göra barn på normal väg!