• BenZaa

När är man ung mamma?

När är man en ung mamma? Till vilken ålder går man under "ung"?

• Svar på tråden När är man ung mamma?
  • Bobbenn
    under 25
    Ta det lugnt, ditt barn går bara igenom en FAS
  • Gulmaskros

18 år = myndig.

Under 18 år är ung mamma för mig.

• Safireee

Under 20 går gränsen för mig, fast egentligen skulle jag nog vilja rösta på typ 22 år eller så. Själv var jag 24 och ingen har reagerat på det faktiskt. Men det beror nog på ens livsstil tror jag, vad man har hunnit med och hur man lever sitt liv.

Över 30 år tycker jag egentligen är "gammalt" om man ser till biologin. Riskerna ökar för missfall, komplikationer, sjukdomar hos barnen, svåra födslar osv. Det finns ju också en risk för att man inte hinner få så många barn som man vill ha eftersom fertiliteten sjunker markant.

• basio

I dagens samhälle så tycker jag att under 25 år ungt. Men samtidigt tycker jag att det är fullt normalt. Fick mitt första när jag var 21 och ansåg mig inte vara så ung. Nu är jag 26 och har 3 barn, det anser jag vara ungt för att ha tre barn.

• emelieoman

Jag fyllde 21 fyra dagar innan vår dotter föddes. Vissa kan vara mogna för sin ålder, vissa inte. Det viktigaste är att man håller ihop med pappan, har en stadig grund för barnet, ekonomiska förutsättningar o.s.v. Men under 20 är för ungt, tycker jag! Man måste hinna jobba lite & så! Ha fast jobb, så att man har något att gå tillbaka till!

• Dixabilly

Under 18, jag är 23 och är absolut inte för ung, känner mig gammal XD

♥ (¯`°?.¸ ♥ Bebis kommer när som helst ♥¸.?°´¯) ♥
  • Andrundrun

Under 20 år. Jag fick min son när jag var 19 år. Kände mig inte speciellt ung då.
    Fick tvillingflickor nu när jag är 23 år.

• mirakelmamma

Jag var 22 år när jag blev mamma för första gången. Jag tyckte inte att det var så ungt då men nu när hon går i skolan så är jag ju oftast yngst av alla föräldrar de andra är ca 10 år äldre än mig. Jag fick många konstiga kommentarer när jag fick vårt tredje barn när jag var 28 år.

20 eller yngre - svarade jag.

• Miss Lau

Röstade på under 25. Jag var 24 när vårt första barn föddes och jag är/var ca 10 år yngre än alla andra föräldrarna....

Svar på tråden När är man ung mamma?