Inlägg från: TittiBoppe |Visa alla inlägg
  • TittiBoppe

förstora förlovningsringen?

smurfis75 skrev 2008-12-10 22:57:34 följande:
    Beror på hur mycket du ska förstora den, är det upp till en storlek så gör man det genom sträckning annars sätter man dit en bit. Det syns inte , eventuellt får man gravera om ringen bara.
    Hej, kapar tråden lite och frågar om hur det funkar med att sätta dit en bit. Var tvungen att klippa upp min förlovningsring då jag plötsligt svullnade upp förra grav. När de sen lagade den så kunde de inte sträcka den pga att den är i rött och vitt guld och det vita ligger som ett band utanpå det röda, så lagningen gick upp. Det vita har lite "hamrad" yta eller nån slags gravyr men det är rätt utslitet efter alla år.
    Det verkar inte som att mitt finger kommer att bli så litet igen så att den passar bra. Dessutom känns det som om den blev mindre när de lagade den... gick ner en hel del i vikt och kunde ha den ett tag men i värmen så blev det för trångt. De föreslog aldrig att man skulle kunna sätta dit en bit, tror du att det skulle kunna gå? Vad skulle det kunna kosta? Förslag på nåt bra ställe i Sthlms området? tack i förväg
    Benjamin 12/2 -07 och lilla Fröt BF 10/5 -09
  • TittiBoppe
    smurfis75 skrev 2008-12-10 23:27:59 följande:
    Det är lite svårt att säga när man inte ser ringen men spontant så är mitt svar ja, det går att fixa med en bit. Det vita guldet är inga problem i sig heller, det finns ju inget vitt guld av naturen utan det är en rhodinering som sitter på ytan. Du kan alltid lämna in den på kostnadförslag, om det är en "vanlig" ändring med bit så landar det på c:a 600 kr.
    Aha det låter ju bra, då ska jag gå till nåt annat ställe och fråga fast får vänta tills nästa barn har kommit så det blir rätt storlek. Har en känsla av att de ville tjäna pengar på mig eller bara var lata.. de tyckte att jag skulle köpa en ny ring som var likadan, den skulle kosta över 5000.. det var vad vi betalade för båda för 8 år sen.. så 600 spänn känns ju lagom, tror det var det jag betalade för lagningen när de bara smidde ihop den. Tack!
    Benjamin 12/2 -07 och lilla Fröt BF 10/5 -09
Svar på tråden förstora förlovningsringen?