Inlägg från: trolltyg |Visa alla inlägg
  • trolltyg

Smink smink smink!

Trollsanna: Jag har jagat nouba-skuggan men den är slut överallt plus att de slutat tillverka just den modellen. Då beställde jag av en kompis i stockholm en MAC-palett med 6 st skuggor från deras julkollektion. Fina rosa och lila skuggor. Så nu är besvikelsen över noubaskugggan något mildrad. Men jag fick höra att de ska komma ut med en nästan lika dan fast ännu rödare så det ska bli spännande när den kommer.

Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg
    Phantera skrev 2008-12-15 10:55:11 följande:
    Pokergirl skrev 2008-12-14 19:19:40 följande: Ok...men vad "ska" ett ansiktsvatten göra?
    Det ska hjälpa huden att ta emot och göra det bästa av hudkrämen. Tidigare användes ansiktsvatten i syfte att rengöra men numer tror jag att det är mera för återfuktningssyfte. Men jag kan ha misstagit mig och blandat ihop det.
  • trolltyg

Här har magsjuka och födelsedagsförberedelser tagit all min tid men jag hann faktiskt med att gå ut i lördags och då blev det en make i rosa och svart, var det tänkt iallafall men det svarta blev mrea lilablått när dt kom i kontakt med det rosa. Det blev en snygg sotning iallafall och fick höra av två st den kvällen att jag inspirerar dem till att dels sminka sig mera och även klippa håret så det var ju kul.

• trolltyg

Fina sminknigar allihopa . Här är det magsjukt IGEN så jag har inte orkat sminka mig så mycket.

• trolltyg

Min make idag blev silver och vitt med silver och vitt glitter över själva basskuggorna, till det så har jag lösögonfransar och mycket eyeliner. Tråkigt nog så lossnade det på ena ögat och när jag satt dit den igen blev det inte lika som på andra ögat men det syns bara om man tittar nära och vet om det. Det blir nog en god jul iallafall

God Jul på er hoppas tomten ger fina presenter och om inga presenter levereras så kanske fina minnen blir kvar ändå.

• trolltyg
    LMK skrev 2008-12-27 13:27:29 följande:
    God Fortsättning!! Hoppas ni haft sköna juldagar!Tomten hade inte så många sminkrelaterade klappar i sin säck men lite i beautyväg var det ändå som bodybutter, ducshcreme etc. Maken shockade nog mest med att ge mig en resa till Peking över påsk! Han är bara för go!! DÄR blir det shopping vill jag lova! Några nyårsplaner?Vi blir 5 par (makens grabbgäng m. resp.) & vi har som tradition att killarna lagar mat & tjejorna är snygga i soffan. Inte helt fel att bli uppassad av 5 snygga grabbar i smoking! Funderar på att testa lösfransar & köra lite glamor look ala Marilyn Monroe (-som jag älskar!) med eyeliner & röda läppar. Någon som har bra lösfrallor att rekommendera? Vill nog ha såna med olika långa strån. Vilket lim är bra?
    Ardell tycker jag har bra lösfransar, de är gjorda av riktigt hår också. Finns på kicks och även på cubus. Finns olika modeller och franslängder. Bästa limmet tycker jag är DUO Adhiesive (stavning?) som också finns på kicks.
  • trolltyg

Snygga sminkningar allihopa som lagt ut bilder. Själv ligger jag hemma med feber så det blev ingen sminkning alls.

Eftersom jag fyller 30 år idag så fick jag en fin present av min käre sambo. Ögonfransförlängning + en påfyllnad. Jag vart jätteglad. Så fort jag mår bättre från influensan så ska här bokas tid så även jag får snygga välformade fransar.

Nu ska jag ge barnen deras medecin för även de är sjuka.

• trolltyg

Tack för alla grattis

Linny skrev 2009-01-01 18:27:07 följande:
    Grattis på födelsedagen!! Kul present! Hur funkar ögonfransförlängning?? Aldrig hört om nämligen. Stackare som är sjuk. Krya på dig!
    De limmar lösa fransar en för en med ens egna. De sitter alltså ihop med de egna fransarna. Resultatet ska bli jättesnyggt och eftersom de nya fransarna är helt svarta så ska mascara inte behövas. Ska bli spännande att se om det blir bra. De sitter lika länge som ens egna fransar. Allt från 3-8 veckor men jag tror på att en påfyllning måste ske vid ca 4-5 veckor efter första påläggningen.
  • trolltyg
    Karisma skrev 2009-01-03 10:49:08 följande:

" target="_blank">

Så här skulle jag vilja kunna lägga eyelinern, skitsnyggt. Även sminkningen var häftig.Har hon cakeyeliner? visst var det en väldigt väldigt smal spetsig pensel eller såg jag fel. Måste försöka hitta en sån./Kristina
    Hon har en pensel från Sonia Kashuk (stavning?) men jag har en liknande och den köpte jag från , den är från smashbox  http://www.eleven.se/borstar-penslar-g298.html Den vinklade röd och svarta penseln. Fast min är svart och vitrutig men det är samma pensel.

Går du in på hennes hemsida Makeupgeek.com så brukar hon ha en lista där på vad hon använt men ofta har hon MAC´s gelliner, exakt vad den heter har jag glömt bort.
  • trolltyg
    Phantera skrev 2009-01-02 22:07:15 följande:
    Det finns många bra turtorials på youtube.comJag har hittat en ny favorit.www.youtube.com/user/MakeupGeekTVHon är fantastiskt duktig och spelar in en video, med nytt tema, varje vecka. Finns länkar till hennes hemsida också på den där sidan.Hon verkar koncentrera sig på MAC. Nu ska jag sova. Jobbar hela helgen så det blir inga direkta sminkningar.Natti!
    Ja hon är min favvis också. Bläddrar man bak i hennes videos så har hon många steg för steg beskviningar för hur man lägger ett V i globlinjen och hur man lägger snygg eyeliner. Han har också en Book of Shadows så jag vet att någon sminkning har hon gjort med dem också Visst hade du också den?
Svar på tråden Smink smink smink!