Litetdahl skrev 2009-03-12 14:30:42 följande:
Får man ställa en fråga till er tjejer som är så duktiga på smink? Har beställt borste och mineralfoundation från Everyday minerals. Borsten gillade jag verkligen men foundation var vääääldigt "tät" och kakig i varianten Intensive, även om jag tog ytterst lite. Tyckte att det var svårt att svepa ut den över ansiktet, den lade sig liksom bara som en kaka på ett begränsat ställe. Har ganska torr hy utan större skavanker, vill ha lite täckning bara. Ska jag satsa på I.d. i stället?
Intensive formulan är väldigt täckande så det kan vara det. ID ska också vara täckande så då vet jag inte om det blir en större skillnad.
Kolla först så att din anisktskräm torkat in i huden ordentligt innan du applicerar foundation. Du kan också använda en primer mellan ansiktskräm och foundtation. Arbeta noga in pudret i borsten (enklast är att cirukilera borsten med pudret i locket till burken med foundation) och använd en väldigt liten mängd puder, dutta borsten lite över det området du ska apllicera på och cirkulera sedan med borsten över det området.
Lycka till