Inlägg från: trolltyg |Visa alla inlägg
  • trolltyg

Smink smink smink!

trollsanna skrev 2009-02-02 15:55:42 följande:
    TrolltygJättesnygg ''make'' vill också ha dom där skuggorna du använt.
    Tack så mycket, det var en av de dära skuggorna som var trekantiga och fyra färger i varje palette. Guld, brun, den där röda och en grönbrungrå färg. Den är jag rätt nöjd med men de skuggorna jag köpte som var i singelform som man kunde blanda hur som helst till en palette tyckte jag inte alls om. Kanske för att de var matta.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg
    Fluffguf skrev 2009-02-03 22:37:24 följande:
    Idag fick jag ett infall och testade lösögonfransar för första gången Jag kom fram till att det inte var så svårt som jag trodde (jag hade fått för mig att det var typ omöjligt att få det snyggt), och att jag behöver ett bättre lim till dem Visst var det någon i tråden som sa att limmet man får med är värdelöst och att man skulle köpa nåt annat? Vilket märke ska man satsa på?
    DUO adhiesive (osäker på adheisive stavningen) är ett bra lim som är vattenfast, finnes på Åhlens och kicks
  • trolltyg
    LMK skrev 2009-02-08 18:58:09 följande:
    Nu ligger ett gäng nya bilder i galleriet. Har på några bilder "dammat av" Diorshow mascaran & ja, den är väldigt smulig! Grrr! Den har nu kastats & kommer aldrig mer köpas igen!
    Härligt fina och naturliga maker.
  • trolltyg
    filiduttan skrev 2009-02-08 19:39:09 följande:
    haha nu har jag bokat resa till Sthlm så jag ska kunna köpa MAC... hehehe. En fråga, bästa tub-mascaran? Jag har linser och tycker onekligen tubmascara gör det enklare vid rengöring så man slipper ha så flottig rengöring som åker in i ögonen på linserna.Har testat kanebo 38 och Too Faced lash injection... Nöjd med båda men man strävar alltid efter bättre... vill ha längd framför allt har korta fransar. Ja har testat loreals också vad den nu heter med vitt i ena och svart i andra änden... alltså man målat först ena sen andra... double-nånting. Gillades inte.
    Åh MAC, vill ha!!!!

Tub-mascara är inte min grej så jag kan tyvärr inte tipsa om någon. Har aldeles för korta fransar för att det ska bli den effekt jag vill ha. Men kanebo38 är jag ändå mest nöjd med av de jag testat.
  • trolltyg
    Love 4 ever skrev 2009-02-10 09:53:57 följande:
    Hoppar in med en fråga.Någon som har erfarenhet av mascaran: CLINIQUE high definition lashes?
    Vet inte om jag testat just den så min rekomendation kanske inte hjälper så mycket men jag har testat två olika clinique mascaror och jag har varit väldigt nöjd med båda. Tyvärr har jag lite av namnaffasi så jag kommer aldrig ihåg vad något heter.
  • trolltyg
    KajsaAnka skrev 2009-02-11 19:07:30 följande:
    Jag har en fråga om ögonskuggeprimer: Jag har Urban Decay. Vad använder ni under och hur lägger ni sedan ovanpå ögonlocket? Jag brukar ha någon form av fuktcreme på ögonen först, sedan primer, sedan fuktad pensel och ögonskuggan, fast jag vete sjutton om jag tycker att det sitter så bra ändå??
    Lägger du hudkräm på själva ögonlocket innan primern? Isåfall tror jag att problemet är där. Lägg ögonkräm runt själva ögonhålskanten i duttande rörelser men aldrig någon kräm på själva ögonlocket. Sedan primern och låt troka en halv minut med stängda ögon. Du kan även pudra pyttelite på primern om du fortfarande upplever att skuggan rör sig. Lägg sedan önskad skugga.
  • trolltyg

Snyggt Trollsanna och Shoppingtokig.

Tack för kommentarerna Trollsanna och LMK

• trolltyg
    Phantera skrev 2009-02-15 21:46:55 följande:
    Skulle ju testa nya färger igår. Men jag har nog testat skuggan förut, fast jag kommer inte ihåg det. Känner igen namnet...så kanske har jag skrivit det någon gång förut? Hm...aja... Vääldigt diskret sminkning.Sen dagens (eftermiddagens sminkning) bara "for fun" och övning...Bilder på min nya sminkhörna också. phantera.blogg.se
    Gillade också festsminkningen, inte alls för mycket utan bara kanonsnyggt!! Och tack för din kommentar
  • trolltyg
    Honey1982 skrev 2009-02-16 17:46:18 följande:
    Jag har också börjat lägga upp sminkningar i min blogg nu eftersom jag plötsligt har fått tid till det. Dagens EOTD är riktigt färgglad och somrig:mayamakeupartist.blogspot.com
    Verkligen snygga eotd´s och inspirerande. Kul att du fick parfymen du ville ha
  • trolltyg
    Fridapida skrev 2009-02-16 17:24:35 följande:
    trolltyg skrev 2009-02-14 13:01:49 följande: Ibland är det enkla det bästa. Jag gillade verkligen fransarna!
    Tack, det blev en snygg men enkel partymake, verkligen nöjd med den. Nu när fransförlägningen är borta så leker jag med lösfransar varje dag. Hur kul som helst.
  • trolltyg
    Ullis 74 skrev 2009-03-03 12:48:13 följande:
    Oh lalala, jag hade beställt 3 nya MAC-penslar med en väninna och igår fick jag dem. Tjejer, ni måste köpa macs penslar!!! De är i särklass de bästa jag har testat! Jag fick min palett från Coastal scents i fredags och var faktiskt lite besviken. Men idag testade jag med mina nya penslar och oh my god vilken skillnad! Skuggorna har väldigt mycket pigment, men är lite svåra att tona. Jag önskar bara att jag hade kunnat vänta på den med matta toner som var slut för tillfället. Mina är de med skimmer.Sammanfattningsvis tycker jag att de är helt ok, men klår inte Urban decays på länga vägar.
    Jag har tre MAC penslar och gillar dem stenhårt. Vilka köpte du? Jag har 239 och 217 tror jag de heter och den som är som en pennpensel
  • trolltyg
    Litetdahl skrev 2009-03-12 14:30:42 följande:
    Får man ställa en fråga till er tjejer som är så duktiga på smink? Har beställt borste och mineralfoundation från Everyday minerals. Borsten gillade jag verkligen men foundation var vääääldigt "tät" och kakig i varianten Intensive, även om jag tog ytterst lite. Tyckte att det var svårt att svepa ut den över ansiktet, den lade sig liksom bara som en kaka på ett begränsat ställe. Har ganska torr hy utan större skavanker, vill ha lite täckning bara. Ska jag satsa på I.d. i stället?
    Intensive formulan är väldigt täckande så det kan vara det. ID ska också vara täckande så då vet jag inte om det blir en större skillnad.

Kolla först så att din anisktskräm torkat in i huden ordentligt innan du applicerar foundation. Du kan också använda en primer mellan ansiktskräm och foundtation. Arbeta noga in pudret i borsten (enklast är att cirukilera borsten med pudret i locket till burken med foundation) och använd en väldigt liten mängd puder, dutta borsten lite över det området du ska apllicera på och cirkulera sedan med borsten över det området.

Lycka till
Svar på tråden Smink smink smink!