-
Tycker också att endel penslar gör så att linjerna blir tjocka men nu drar jag lite med penseln på handen först pch då tycker jag penslen blir lite tunanre och gör fina linjer. Ananrs kan du klippa till (frisera till) penselhåren så du får den exakt som du vill. Har jag gjort med endel penslar.Duckan74 skrev 2008-12-11 10:31:30 följande:Ang eyeliner, fick en från Face med liten pensel till, men jag får det inte att bli ett tunt fint streck utan det blir ganska tjockt. Helt okej till fest, men till vardags vill jag ha en tunnare linje. Tips till mig?Ps Jag tycker också att Max Factors Masterpiece Max är kanon Ds
-
Albin 080509
Tycker sminkningen var helt ok.
Phantera
Cliniques high impact mascara är den jag tycker bäst om. Den rekomenderar jag starkt.
Längtansfull
Tycker mina fransar också lever sitt egna liv ibland men jag försöker ''kamma'' dom direkt efter duschen för att dom ska vara någorlunda. Har tyvär inga bra tips. Hoppas du får till dom.
Nu finns gårdagens ''make'' på bloggen
http://trollsannasmakeup.blogspot.com/
Tack Fridapida och Phantera för att det blev en fortsättning av den gamla tråden! -
Svar på #9
Ursäkta alla mina stavfel. Har så bråttom när jag skriver och hinner skicka iväg det innan jag läst igenom och granskat det.
-
trolltyg skrev 2008-12-12 09:31:58 följande:Trollsanna: Jag har jagat nouba-skuggan men den är slut överallt plus att de slutat tillverka just den modellen. Då beställde jag av en kompis i stockholm en MAC-palett med 6 st skuggor från deras julkollektion. Fina rosa och lila skuggor. Så nu är besvikelsen över noubaskugggan något mildrad. Men jag fick höra att de ska komma ut med en nästan lika dan fast ännu rödare så det ska bli spännande när den kommer.
Vad trisst när man hittat någon man vill ha men du fick ju fler skuggor istället
Låter spännande med att dom kommer ut med en som är ännu rödare.
Luxor
Mina 2 favorittidningar är Amelias Hår & Skönhet och Topphälsa. Dom köper jag alltid. Sedan kan jag köpa DV,Plaza, Glamoure, Hair & Lifestyle osv. Inte varje nr men brukar variera lite.
Jag använder ibland gel-liner som man målar med pensel. Eller så har jag en ögonskugga som man kan använda med vatten och målar dit med en pensel. Har oftast bara kajalen på insidan av fransarna.madigan skrev 2008-12-13 22:43:27 följande:nu undrar jag använder ni bara en svart kajalpenna när ni målar nedanför vid fransradern ja eller vad har ni? -
madigan
Jag tycker man kan ha alla färger så länge man trivs i det själv. Bara att prova sig fram och testa lite. Sedan jag började hänga här i tråden har jag fått tips och ideer på färger som jag aldrig annars skulle ha använt som tex färgen grön. Vissa färger tar fram den egna ögonfärgen mer osv så visst kan färgen ha lite betydelse men det beror på vad man vill framhäva. Så testa färger. Själv trivs jag bäst i rosa och lila.
Har jobbat nätter så jag har inte orkat med så mycket smink. Har lagt upp fredgens och lördagens sminkningar i bloggen. Dock inga speciella utan rätt enkla lite tråkiga. Har haft liknande förr.
http://trollsannasmakeup.blogspot.com/ -
När man rengör ansiktet med rengöring så tvättas huden och porerna blir ''öppna'' och man får upp smutsen. För att sedan stänga porerna för att skydda dom så tar man ansiktsvatten. Ungefär på det sättet fungerar det.
-
Ansiktsvattnet är porsamandragande (missade att skriva det)trollsanna skrev 2008-12-15 12:05:20 följande:När man rengör ansiktet med rengöring så tvättas huden och porerna blir ''öppna'' och man får upp smutsen. För att sedan stänga porerna för att skydda dom så tar man ansiktsvatten. Ungefär på det sättet fungerar det.
-
chibaby
Välkommen hit!
Jag jobbar rätt intensivt just nu så det blir inte att skriva så mycket men idag har jag faktiskt uppdaterat bloggen så dagens ''make'' finns där.
http://trollsannasmakeup.blogspot.com/ -
Fridapida
LMK
Phantera
Tusen tack!
Grått är faktiskt fint till mycket har jag upptäckt på sistone. Man kan matcha den med olika färger coh sådant gillar jag. Har väl hittat en grå nyans som inte gör att man ser trött ut. Skuggan Storm från FACE hittade jag helt orörd när jag sist städade sminkväskankan vara bra med sminkrensning för då hittade jag ju en ny skugga. Min man tycker jag är galen i skuggor och skakar bara på huvudet.
-
såg snyggt ut. Såg inte så bra på bilden bara. Vill också ha Book of Shadows.Phantera skrev 2008-12-17 20:08:05 följande:Jag har faktiskt sminkat mig lite idag...hehe...phantera.blogg.seGlad att jag fick tag på en Book of Shadows innan de tog slut!