cherryblossom skrev 2009-02-21 19:41:32 följande:
Hej hejNu har jag smugit runt här i tråden och tänkte "komma ut" Är 30 och har precis upptäckt hur kul det är med smink :)För att vara nybörjare så är jag rätt nöjd med mina resultat än så länge. Jag har ljus hy, blå ögon och svartfärgat hår Har ögonskuggor i rosa,lila,brunt, orange, en grön alla från MUS och grönt från Isadora. Jag vill tillägga att jag använder MUS muffin en del :)Var på sminkning på MUS igår och lärde mig mkt. Jag använder inte foundation, funkar bra med rouget ändå tycker jag.Dock har jag bara 1 "sminkning stil" och det är att lägga bas, ljust i innevrån, någon mellanting i mitten och så den färggladaste ytterst och en bit upp. Det är den enda stil jag kan *skäms*Nu till dagens fråga fick ett infall på H%M idag och köpte en turkos skugga.... kan man göra nåt med den med nån av de andra färgerna jag har?? Och HUR isåfall :) *trög*
Välkommen ut eller in, hur du nu vill se det.
Jag gillar att blanda turkos med muffin. Det brukar bli en jättefin kombination. Men man kan även blanda med andra färger, de man tycker är fina. Tittar u i min blogg har jag turkos ihop med rosa under "barnkalas" i februari 2008 i arkivet.
Sedan det där med stil... ja, man får ju våga prova sig lite fram. Titta i bloggar och tidningar och härma. Det är svårt att gå ifrån det som känns vant och tryggt, men det är kul när man upptäcker vad man kan göra om man vill. Sedan bör det tilläggas... man måste inte köra på massa galna varianter. Man ska göra det man gillar.

Den grundvarianten du gör nu är ju ofta grunden i alla sminkningar.