Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink!

Ullis 74 skrev 2009-02-19 21:17:22 följande:

Jag har beställt denna palett med 88 ögonskuggor, någon som har testat den???www.coastalscents.com/cfwebstore/index.cfm/pr...Jag blev så sugen efter att ha sett turtorials på YouTube...bla "makeupgeek" använde den, jag har för mig att det var några har i tråden som hade kollat på henne.Hoppas att den är lika bra som den verkar!
    Jag är så nyfiken! Den ser ju verkligen lockande ut. Prisvärd. Du får säga vad du tycker.
  • Fridapida

Familjen Båge skrev 2009-02-19 22:50:00 följande:

Ni som sitter här och bara snackar en massa smink, vet ni nån bra mascara som verkligen gör ögonfransarna fylliga?Har testat lite olika, men ingen har gett den effekten jag vill ha.. det blir bara klent
    Jag är verkligen supernöjd med det resultatet som jag får av Masterpiece Max. MEN det som jag blir galen och superless på är att den fäller. Annars hade jag rekommenderat den...
  • Fridapida

Shoppingtokig skrev 2009-02-20 18:30:53 följande:

Ot men jag har lagt in en bild på mig och magen. Är i v.37 nu och har fått tid för planerat kejsarsnitt den 11 mars så då är det dags!
    Vilken fin mage! Då är de inte länge kvar. Spännande!
  • Fridapida

cherryblossom skrev 2009-02-21 19:41:32 följande:

Hej hejNu har jag smugit runt här i tråden och tänkte "komma ut" Är 30 och har precis upptäckt hur kul det är med smink :)För att vara nybörjare så är jag rätt nöjd med mina resultat än så länge. Jag har ljus hy, blå ögon och svartfärgat hår Har ögonskuggor i rosa,lila,brunt, orange, en grön alla från MUS och grönt från Isadora. Jag vill tillägga att jag använder MUS muffin en del :)Var på sminkning på MUS igår och lärde mig mkt. Jag använder inte foundation, funkar bra med rouget ändå tycker jag.Dock har jag bara 1 "sminkning stil" och det är att lägga bas, ljust i innevrån, någon mellanting i mitten och så den färggladaste ytterst och en bit upp. Det är den enda stil jag kan *skäms*Nu till dagens fråga fick ett infall på H%M idag och köpte en turkos skugga.... kan man göra nåt med den med nån av de andra färgerna jag har?? Och HUR isåfall :) *trög*
    Välkommen ut eller in, hur du nu vill se det.
    Jag gillar att blanda turkos med muffin. Det brukar bli en jättefin kombination. Men man kan även blanda med andra färger, de man tycker är fina. Tittar u i min blogg har jag turkos ihop med rosa under "barnkalas" i februari 2008 i arkivet.

Sedan det där med stil... ja, man får ju våga prova sig lite fram. Titta i bloggar och tidningar och härma. Det är svårt att gå ifrån det som känns vant och tryggt, men det är kul när man upptäcker vad man kan göra om man vill. Sedan bör det tilläggas... man måste inte köra på massa galna varianter. Man ska göra det man gillar. Den grundvarianten du gör nu är ju ofta grunden i alla sminkningar.
  • Fridapida

Anna M skrev 2009-02-22 17:00:13 följande:

En fråga till er kunniga!Har mörka läppar. När jag sätter på något läppglans ser det ut som jag har ett mörkt läppstift, vilket jag inte gillar. Har ibland foundation på mina läppar innan jag sätter på något över. Men det känns så torrt.Finns det något läppstift i liknande färg o så som foundation??
    Det finns ju mer eller mindre täckande läppstift. Ett mer täckande läppstift i en ljus nyans kan säkert vara ett alternativ. Det kan vara värt att införskaffa en primer så att det ljusa läppstiftet håller sig på plats. Men vilket du bör satsa på har jag ingen aning.

Men ursäkta frågan... hur mörka läppar har du? Varför vill du dölja färgen? Det är ju jättefint med naturligt mörka läppar.
  • Fridapida

Anna M skrev 2009-02-23 08:32:08 följande:

Fridapida skrev 2009-02-23 07:28:09 följande:
    haha, kanske inte så jättemörka, men jag har stört mig på det så länge jag kan minnas. Kolla i mitt bildgalleri om du vill. :)Vet inte varför jag inte gillar det, men så är det.Tack för ditt svar!
    Ja... Jag ska ju inte säga vad du ska tycka men jag tyckte verkligen inte att du hade ngn ful färg.
  • Fridapida

mysmika skrev 2009-02-23 18:47:06 följande:

Slänger in en fråga....Har någon nåt bra tips på en bra scrub/peeling kräm till kroppen?Så man blir sådär riktigt len och fin....
    Jag är också nyfiken. Börjar bli trött på min vinterhud nu... Något måste hända!
  • Fridapida

Albin 080509 skrev 2009-02-24 10:11:09 följande:

jag har tänkt att testa på mineral foundation...väljer emellan ELF och Mineminerals....ELF e ju billigast...är dom bra??
    Jag har inte provat någon av dem... men jag har hört mer om mineminerals och det mesta har varit bra. Minns inget specifikt nu.
  • Fridapida

Linny skrev 2009-02-24 10:15:54 följande:

Hej på er tjejer Smygläser här inne men har inget spännande att bidra med just nu. Sminkningarna är enkla och oftast med muffin samt grå el. brun skugga i globlinjen. Orgasm på kinderna och så mineralfoundation osv förstås. Men inte massa kul färger på skuggorna..
    Jätteglad över att jag köpte Poppy (läppstift från MUS) och Golden purple (läppenna från MUS). Jättefina ihop och väldigt snyggt till mina färger och till Orgasm..

I förrgår lyckades jag tappa min Muffin i golvet så den blev till pulver. Den var nästan helt ny Orkade inte ge mig på att laga eller nåt, så jag köpte mig en ny istället. Köpte en Vanilla också. När jag hänger i lekparken och så, är det inte alltid jag vill ha nåt skimrande eller glittrigt på mig, utan en enkel matt skugga. Denna är perfekt att kombinera med mörkare matt skugga för en "naturligare look".

Hoppas allt är bra med er
    Hej där "främling"

Min muffin är faktiskt slut. Jag trodde aldrig att det skulle ske... men det är den. Så jag ska också köpa en ny. Då kommer det nog ramla ner lite mer. Har inte köpt ngt på MUS på länge.
  • Fridapida

Fluffguf skrev 2009-02-24 19:20:01 följande:

Imponerande, jag har aldrig tagit slut på en ögonskugga Kanske för att jag har sådär en 200 att växla mellan, men ändå
    Jag vet vad du menar. Men muffin köpte jag för måååånga år sedan nu. Måste tänka... Det är nog fyra år sedan. Om inte mer. Och den har jag använt, om inte varje dag så minst ett par ggr i veckan. Det är bra livslängd på de där!
Svar på tråden Smink smink smink!