• LMK

Smink smink smink!

Trollsanna: Snygg mejk i Lila. Du passar otroligt bra i det! Kul att creamskuggan var bra. Har för mig att Knott kör på dem från Nivea oxå.

• LMK

rocketqueen skrev 2009-01-11 21:18:18 följande:

Swatch betyder att man applicerar färgen på t ex handen, ibland jämfört med andra färger, så att man kan se hur färgen ser ut. Ett färgprov helt enkelt. Så här: rocketqueens.blogg.se/2009/january/night-port...
    Hej Rocketqueen! Kul att se dig här i tråden!!
    Grattis i efterskott på födelsedagen!
  • LMK

Linny skrev 2009-01-12 11:02:22 följande:

Läser och tittar! Snyggt tjejer
    Åh hej på dig med Linny! Hur går det hemma med lille Eskil? Han är rysligt söt!
  • LMK

maddie3: Grattis till uppdragen! Spännande! Du får berätta mer om mässan sen.

Linny: Himmel, snacka om matvrak!! Du får väl baka ett gäng marabouchoklad muffins & använda extra grädda i maten så du inte tynar bort . Skönt att allt går så bra annars!!

Fridapida: Du är ursnygg i lockarna! Wow! Gillar mejken oxå med den blåskimrande skuggan.
    Vart fäster du lösfransarna? Bara i yttre ögonvrån eller lite mer fördelat på hela ögat?

• LMK

Det är dåligt med bilder från mig numera. Har lite dålig inspiration samt att det är så otroligt svårt att få till hyfsade bilder när dagsljuset fortfarande lyser med sin frånvaro. Jag vill ha vååååår!

Dagens mejk dock är grön! MUS Green Tea ihop med MAC Antique Green. Green Tea har jag glömt bort- hur nu det har kunnat gå till?! Det är en underbart ljust grön skugga som skimrar lite i guld & går att få riktigt intensiv om man vill.
    Har fått flera kommentarer idag att den passar så bra till mina gröna ögon. Kul!

• LMK

Fridapida skrev 2009-01-14 14:39:38 följande:

Jag har fått lite frågor om det här med att locka håret med plattång. Jag har försökt förklara lite på bloggen. (Ja, just nu är det lockar för hela slanten...)
    Kul inlägg på bloggen!
    Lockar är riktigt roligt, speciellt för oss som inte har de naturligt i allafall!

För mig funkar det jättebra att locka med plattången när det är helt nytvättat. Jag ser bara till att föna in värmeskydd innan så det inte skadas.
    Håller med, det känns inte så fräscht att frissera ett skitigt hår inför en fest.

Jag -tror- att jag gör på ett annat sätt när jag lockar. Men samtidigt är det så otroligt svårt att förklara, så det är inte säkert
    Jag kniper ihop vid hårbotten, virar slingan runt tången & drar nedåt. Jag vrider även tången ett halvt varv medans jag drar, så det nästan är 2 varv hår runt tången. Det blir fasta fina korkskruvar som håller urbra! Hittade en länk med en film där de gör så, fast utan vridningen. Lockarna blir lite lösare då: ellinorak.blogg.se/2008/february/locka-haret-med-plattang2008-02-25-2.html

Har blivit riktigt inspirerad av alla dessa lockar nu att jag nog tar till det själv på helgens 30-årsfest!
  • LMK

Karisma skrev 2009-01-16 09:46:24 följande:

Äntligen har jag en bild att dela med mig av med min makeup. Får bara vänta att lillebror kmr hem från skolan så han kan lägga in det på datorn. Jag testade använda karlns mobiltelefon att fota med och den gav ju skarpa bilder jämfört med min som bara gav suddiga.så i em kmr bild, ska bli kul at se vad ni tycker jag behöver bättra mig på. /K
    Åh vad roligt!! Man lär sig jättemycket av fotona. Alla här ser ju olika ut & gör olika så det är verkligen en bra chans till massor av tips & råd!
  • LMK

Själv funderar jag på lördagens 30-årsfest.

Blir nog lockar i håret- så klart, Trådens nya "trend"!
    Skall ha en svartvit klänning & svarta högklackade skor. Med smink lutar det åt lila ögon, då lite åt sotningshållet. Det borde väl bli bra? Skall försöka komma ihåg att fota det färdiga resultatet. Skall bli så kul! Längtar efter att få dansa!

• LMK

Liiza skrev 2009-01-16 10:24:50 följande:

Halloj tjejer!Jag är sugen på en ny ögonskugga Någon som har tips på någon snygg, skulle helst vilja få tag på en som är "pärl-skimmrande-täckande-beige-med lite rosa" ??? Passar på att önska TREVLIG HELG!
    Jag älskar Muffin från MUS. Det är en ljust champagnefärgad skugga med pärlemorskimmer. Går till allt!! Jag har den på massor av sminkbilder i mitt galleri. Vill du ha mer rosaton är jag osäker då jag själv inte har någon från MUS.
  • LMK

Gomorron!
    Himmel vad ni skrivit, måste läsa ikapp...

30-årsfesten var kul i lördags. Jag hann såklart inte fota mig innan vi gick (varför skall det ALLTID bli så stressigt på slutet...?? ) MEN jag fotade när vi kommit hem istället- kl 01! Skall försöka få ut dem ikväll.

Svar på tråden Smink smink smink!