• LMK

Smink smink smink!

Ullis 74 skrev 2009-02-05 22:10:02 följande:

LMK, tack för tipset! Har du någon du kan rekommendera?
    Jag använder FACE Dignity som är en pärlemorskimrande kräm-highlighter, efter tips från Fridapida. Den är riktigt bra när man väl kommit på hur den skall användas. Det gäller att ta lite lite, skall nästan inte synas, på ögonlocket efter att primern har torkat ordentligt. Kostar runt 200:- men är väldigt dryg!
  • LMK

Nu ligger ett gäng nya bilder i galleriet.
    Har på några bilder "dammat av" Diorshow mascaran & ja, den är väldigt smulig! Grrr! Den har nu kastats & kommer aldrig mer köpas igen!

• LMK

maddie3 skrev 2009-02-09 21:20:52 följande:

Hej tjejerDetta inlägg handlar inte om smink, jag vill bara berätta att min sambo kom hem med Madonna biljetter idag, jag är så lycklig :). Äntligen får jag se henne, hon som varit min idol sen jag var 13 år. Jag är så glad, sambon sa nyss att "du har gått här med ett fånigt leende hela kvällen" jaaa och det har jag. känns lite overkligt så jag har tittat på biljetterna för att se om det är sant.ha de gott nu sticker jag o min familj till Teneriffa :)
    Wow, grattis! Själv lyckades jag oxå komma över 4 biljetter! Helt galet roligt! Känns som once in a life time att få se & uppleva Madonna live! Gick oxå runt med ett leende hela dagen!
    Ha en underbar semester på Teneriffa!!

Tack för kommentarerna!
    Dagens mejk är MAC Sweet Sienna & Silver Fog. Lite brunsilvrigt & väldigt enkelt. Inget foto dock.

Nu har äääääntligen mina nagellack från 8ty8 kommit! (tog typ 1,5 månad) Hoppas bara att jag slipper betala tull! Hur vet jag om det tillkommer? Står det redan på avin som kom i brevlådan?
  • LMK

Emeraldy skrev 2009-02-12 21:41:56 följande:

Jag smyger mig in då och då med nån fråga, så nu är det dags igen Jag vill ha tips på en kajalpenna till vattenlinjen. Har en vit billig idag, men den är för...vit. Vad använder ni?
    Jag har en ljust "hudfärgad" från FACE som heter Correct eye-lip liner. Den är riktigt bra!
  • LMK

Kajsan skrev 2009-02-13 01:45:33 följande:

Förresten, nån som har provat Imju Fiberwig mascaran?Jag ska klicka hem en tror jag,väldigt nyfiken!
    Inte provat själv, men läst mycket om den. Bla här: bjooti.net/ För vissa är den riktigt bra & för andra urusel.
    Själv gillar jag inte fibermascaror, det funkar inte på mig utan ger bara kladdiga spindelben.
    Om du köper en så får du gärna berätta vad du tyckte!
  • LMK

Liten Karin skrev 2009-02-13 13:36:07 följande:

Hej! Jag är själv värdelös på smink men tycker det är väldigt roligt att läsa i er tråd för ni är ju så duktiga!Jag skulle behöva tips på hudvård! Det verkar som om många här använder Dermalogica, är det en bra serie? Jag älskar Darphin men tycker den är i dyraste laget.. Jag har hud som verkligen krånglar. Är torr och oljig och får ofta kliande utslag.Hoppas ni kan hjälpa mig. Alla tips tas tacksamt emot!
    Kul att du hittat hit!
    Jag är dålig på att rekommendera andra vid hudvård, kan helt enkelt för lite. Men det låter som du behöver mycket fukt. Hyn brukar oftast kompensera med fett då. Min gör likadant.
    Själv så använder jag just nu Dermalogica Skin Smooting Cream (både dag som natt)& är väldigt nöjd! Köper från www.jerseybeautycompany.co.uk/ så det blir mycket billigare!
    Jag har väldigt torr hy som stramar av minsta vattendroppe. Får lätt torr-knottror på kinderna & reagerar på starka produkter.
    Använder Decléor för rengöring & deras Aromessence olja för lite extra boost såhär på vintern. Har aldrig haft så jämn & pigg hy.
  • LMK

Vilken vecka! Fick paketet med nagellack från 8ty8 (utan tull!) samt mina nya pigmentprover från Fyrinnae! Tjohoo!

Från 8ty8 beställde jag lack i mörka nyanser - ursnygga! Jag har tagit bort förstärkningarna på naglarna så nu är de bara korta & trista, så det behövs lite färg helt enkelt!

Kan verkligen rekommendera er att beställa prover från Fyrinnae! www.fyrinnae.com/ De har helt fantastiska pigment med oslagbart skimmer. Burkarna är nästan helt fulla samt att man alltid får en gåva. Denna gång en knivskarp angelbrush!

Jemis skrev 2009-02-14 11:50:14 följande:
    Ännu en tassare.... Vilken färg motsvarar ID:s light när det gäller EM? Tog hem ett provkitt misslyckades med färgerna, passar inte så fint. Använder ID light som är perfekt nu.
    [/citat]

Jag använder Light från ID & jag tycker att den motsvarar EM's Medium Beige Neutral. Jag gillar & använder EM mer på sommaren då den är lite torrare i konsistensen. Har formulan Matte.
    trolltyg skrev 2009-02-14 13:01:49 följande:
    [citat]
    Ny sminkning inlagd, gillade den fast den var superenkel att göra. Lade sedan på extremfransar till det. I´like.www.familjeliv.se/hem/trolltyg/galleri.php...
    Grymt snyggt! Vilka fransar!
  • LMK

*mutter* Det går aldrig att citera från två olika inlägg!

Jemis - Hoppas du hittar mitt svar!!

• LMK

Howdy! Det var längesedan jag skrev något i tråden, men håller koll på er ändå emellanåt
    Kan inte påstå att jag är så kreativ med färger just nu utan det blir mest basic. Har tom. kört med bara lite muffin & NARS Orgasm i globlinjen. DET är lite för att vara jag!
    Jag längtar till våren!

• LMK

Har precis skickat iväg en ny beställning fr Jersey Beauty & lite Dermalogica krämer. Har tom. fått maken fast i produkterna, även då han inte riiiktigt erkänner det Beställde Skin smooting cream (till oss båda) & Activ Moist för att testa inför sommaren.
    Är otroligt nöjd med resultatet min hy visat sedan jag började använda Dermalogica. Om ni kommer ihåg så hade jag en massa problem med utslag runt haka & näsa under hösten (som kanske var Perioral Dermatit) efter att ha använt en för stark kräm. Det är helt borta sedan starten med Dermalogica!!

Svar på tråden Smink smink smink!