• MysM

    Vilken dag är värst ? (SLUTA RÖKA)

    Ja undrar , ni som slutat röka helt, alltså lagt av utan nåra plåster el liknande, vilken dag var värst ? Jag har rökt i 9 år, o idag gör jag yttligare ett försök att sluta röka. Har nu inte rökt på 5 timmar, jag fryser, är trött, yr, sugen på allt som finns ! ge mig lite bra råd . Tack

  • Svar på tråden Vilken dag är värst ? (SLUTA RÖKA)
  • NiXxI

    Första dagen var helt klart värst...men mest för att man knappt ägnade en tanke åt något annat än klockan och cigg...

    Följande dagar och veckor pendlar det faktiskt...ofast är det jobbigast för att jag drömmer ofta att jag röker och vaknar med skamkänslor dock...


    2008 ska blända skiten ur mig
  • MissLillan

    dag 3 efter 3 veckor och sen efter 3 månader... hoppas att nästa gång det blir jobbigt är efter 3 år....=)

  • MysM

    sov mkt, inte lätt när man har en aktiv son De är nog de värsta, att försöka hålla humöret uppe :(

  • NiXxI
    MissLillan skrev 2008-12-11 18:55:17 följande:
    dag 3 efter 3 veckor och sen efter 3 månader... hoppas att nästa gång det blir jobbigt är efter 3 år....=)
    Den där har jag hört talas om men själv inte drabbats av

    En sak jag glömde är att det har tagit hårt mentalt, har hamnat i en svacka.....
    2008 ska blända skiten ur mig
  • 3fraimsdotter

    Jag tyckte att dag 2 till 7 var lika jobbiga. Jag höll på att bli galen men sedan blev det mycket bättre. Jag testade att köpa en inhalator med kortaste dosmängden och det var min räddning. Nikotinsuget i sig är ju jobbigt att tackla men för mig var avgjort rutinerna och vanan det absolut jobbigaste. Då hjälpte det faktiskt bara att ta fram inhalatorn även om den var tom.

  • 3fraimsdotter

    MissLillan skrev 2008-12-11 18:55:17 följande:


    dag 3 efter 3 veckor och sen efter 3 månader...
    Jag hade en sådan där 3-månadersattack också. Jag hade ett paket ryska cigaretter liggandes i skåpet som jag slet fram och tände en cigg av. Nu är det så att just den sorten jag hade är långt ifrån de där "fina" ljusa cigaretterna som vi brukar röka. Mycket hårdpackad svart tobak som man måste suga på hela tiden annars slocknar den.

    Och jag rökte och rökte och när jag lyckats komma till hälften tyckte jag väl att jag fått nog. Några sekunder senare drabbades jag av alla de där hemska effekterna man kan få när man inte är van... fast X10. I 4 timmar låg jag och skakade på golvet, fruktansvärt illamående, kallsvettandes, huvudvärk... Efter det har jag inte umgåtts med tanken på rökning. Jag mår illa bara av att gå förbi en rökare numera då alla minnen från den sista ryska cigaretten drabbar mig.
  • FamiljenEriksson

    Jag har själv alltid fallit tillbaka på dag sju...

  • carin 82

    jag tyckte det var värst den 3:e veckan. Nu är det över tre år sedan o jag har inte upplevt någon mer jobbig period.

  • MysM

    de är ju de som är problemet , vi har inga cigg, inte pengar :/ så sambon måste oxå sluta, o de är fruktansvärt jobbigt när både två slutar, vi bråka om ALLT o han blir extrem :/

  • 3fraimsdotter

    Han ska inte skylla ett aggressivt sätt på att han är irriterad för att han är tvungen att sluta röka. Det ska inte du heller. Om ni inte kan hålla sams så får ni väl undvika varandra tills det värsta är över.

  • MysM

    Det gör jag inte, försöker bara förklara att de är jävligt jobbigt !

  • MysM

    jag rökte precis en ciggarett :( Men ja lovar, jag mår dåligt nu, mkt sämre än innan jag rökte:(

  • mary k

    spara fimparna och lägg dom i en burk me vatten
    när du e röksugen lyft på locket å ta ett djupt andetag
    d luktar pecka å tar bort röksuget väldigt snabbt

  • 3fraimsdotter

    MysM skrev 2008-12-11 19:39:49 följande:


    Det gör jag inte, försöker bara förklara att de är jävligt jobbigt !
    Ja jag förstod att du tycker att det är jobbigt och att du försöker förklara. Tro mig, jag vet mycket väl. Men på det här svaret kan jag utläsa att du också är rätt taggad eftersom du blev defensiv på en gång. Vad jag menar är att har man det så jobbigt är det bäst att ta lite time out från varandra. Det är ju rätt onödigt att låta en sådan här sak gå ut över förhållandet.

    Det känns inte bra när man inte lyckas sluta tvärt, men försök att fortsätta låta bli cigaretterna som om du inte hade rökt den här nyss. Det är så lätt att ta nederlaget som en ursäkt att skita i allt. Försök att se det som en framgång att du lyckades hålla dig ifrån rökandet i så många timmar och ta nya tag.

    Lady Dahmers råd att kasta ut allt som har med rökning att göra är faktiskt väldigt bra. Har man inget hemma och inga pengar går det ju inte att göra annat än härda ut. Man blir dessutom inte påmind om rökning om man slängt ut grejerna och det hjälper det med.
  • MysM

    Ja jag kommer inte röka mer, inte idag iaf, för jag mår jättedåligt efter ciggaretten jag rökte :S Saken är ju såhär, varför vi slutar nu är för att vi inte äger 1 spänn o inte har en cigg (jo sambon sover o jag smög iväg o lånade ett par av kompisarna). Men iaf, han Vill INTE sluta, däremot vill jag de, så han kommer röka igen när han får chansen, men jag kan ju sluta endå, kanske tom lättare för mig så, jag menar att då blir han inte på dåligt humör iaf, om han får röka :)

Svar på tråden Vilken dag är värst ? (SLUTA RÖKA)