• Isalel

När kan man tidigast ställa ett barn på ett par slalomskidor :)

Hur gammal måste man vara för att prova på det, och hur känsliga är barn? Om dom sitter helt fast i pjäxan känns det ju inte som om dom skulle kunna ramla och slå sig så illa?
    Eller?
    Nu tänker jag på att åka slalom med sele där föräldern bromsar och styr alltså?

Någon som erfarenheter?

• Svar på tråden När kan man tidigast ställa ett barn på ett par slalomskidor :)
  • Pysen

Jag har sett 3-4 åringar på slalomskidor

• Miss Lau

Skidskola brukar finnas från 3 år. Mina barn har börjat åka vid 4 år och det fungerar bra.

• Skrik och Panik

Min bror började åka som 2 åring, min son åkte han med som 2 åring, dock finns det skidskolor från 4 år.

• Isalel

Okej, såg nämligen att det fanns slalompjäxor från strlk 23 :) nu är ju min son en bjässe med sina fötter på strlk 26 men då kanske jag får vänta tills nästa år innan premiären då, han är 2½ när vi åker upp nästa gång...

• Isalel
    Skrik och Panik skrev 2008-12-12 11:41:30 följande:
    Min bror började åka som 2 åring, min son åkte han med som 2 åring, dock finns det skidskolor från 4 år.
    Vad spännande, hur gick det då? tyckte han det var kul?
  • Razzla

Jag började åka som 2 åring.. När jag var 4 så åkte jag själv

Anton 19 Dec 2003 och BF 20 Jan 2009
  • Busungarnas mamma

Vår son började månaden innan fyllde 2 år och det gick jättebra.
    Han åkte korta stunder och vilade emellan.

• Skrik och Panik

Erica86

Det gick utmärkt, lärde sig direkt.. lillebror åkte helt själv efter ngn vecka. jag är mer feg så sonen fick minsann hålla mig i handen
    De är otroligt duktiga på att lära sig.

• Jolise

Min lillasyster började när hon var 2½ år, det gick riktigt bra!

vill ha en liten - nu !
  • Isalel

Åhå vad spännande, då kanske jag ska prova på i jul iallafall :) helt lyrisk, tycker själv att det är så roligt och sen mysigt att värma sig med varm choklam och en renklämma :)
    Mums

Svar på tråden När kan man tidigast ställa ett barn på ett par slalomskidor :)