• prästkrage

Efter vilken behandling plussade ni?

Jag undrar lite vilken behandling som är vanligast att plussa efter. Vilket plussade just ni med hjälp av? Är det färsk IVF, färsk ICSI, stimulerat FET eller ostimulerat FET? Har jag glömt något så skriv gärna in detta med.
    Är bara nyfiken.

• Svar på tråden Efter vilken behandling plussade ni?
  • Vickan I

Vi plussade efter "färsk" ICSI (långtidsodlade)

google it goddammit!!!!
  • Jo1975

Vi plussade efter stimulerad FET nr 2

• hinderbana

Skulle vara intressant om många plussare svarade på denna tråden, om man kunde se ngt samband eller liknande (även om det säkert är VÄLDIGT individuellt vad som funkar och inte).

Jag fortsätter att hålla koll på denna tråden tror jag.

Kram till alla som kämpar!

• hinderbana

Vad innebär stimulerad FET? FET begriper jag men hur blev du stimulerad?

• Skruttefia

Stimulerad FET kan gå till på ganska många olika sätt  - det verkar som om olika kliniker kör olika varianter.

På Sophiahemmet där jag går innebär det att man följer den egna follikeln (äggblåsan) med VUL från cykeldag 6 då man även får Gonal-F i låg dos för att ge äggstockarnas egen produktion av östrogen en extra skjuts. jag fick 75 IE/dag.

Sen blev det ÄL spruta (Ovitrelle) för att exakt tidsbestämma ÄL och därmed påföljdande FET (3,5 dygn efter ÄL-sprutan, dvs ca 2 dygn efter förmodad ÄL).

Istället för Progesteronvaggisar fick jag Pregnyl-sprutor för att stöjda äggstockarnas egen produktion av progesteron. En spruta vid dagen för FET och en andra spruta 3 dagar senare.

Mamma til A 060121 & BF 090606
  • Skruttefia

Tilläggsinfo: jag har egen ÄL, men denna metod var tydligen standard på Sophaihemmet.

Mamma til A 060121 & BF 090606
  • mamman till Felici

Första omgången var det ett färskt ivf. Den andra gången plussade vi efter ett ostimulerat FET.

• muminkakan

Hej, jag har gjort 2 ivf och plussat båda. Vi har aldrig haft något ägg i frysen så då är det väl "färska" ivf?

Svar på tråden Efter vilken behandling plussade ni?