Jag tycker inte att barn som inte har kommit till puberteten än borde använda slöja. De flesta barn tycker om att "leka vuxen" och vara som mamma eller pappa, men inte sätter man bindor på nioåriga flickor eller låter en tioårig pojke raka sig bara så att de ska få vara som mamma och pappa.
Dessutom skickar det ut helt fel signaler. Det får barnet att verka äldre än vad hon är vilket kan orsaka problem. Jag var lärarvikarie en gång åt en sjätteklass och många av flickorna där klädde sig "vuxet", jag hade inte låtit min dotter klä sig på det sättet. Idag händer det till och med att tolvåringar är sexuellt aktiva, ofta för att de "leker vuxna", och det kan leda till förödande konsekvenser eftersom de helt enkelt inte är mogna för det.
Sjal brukar förknippas med puberteten, att flickan har blivit en kvinna och sexuellt tilltalande, därför döljer hon delar av sin kropp (sitt hår) Det finns absolut ingen som helst anledning för ett barn att ha slöja. Ett barn ska inte ses som sexuellt attraktiv, men slöjan indikerar på att hon har något sexuellt att dölja.