Haraaz skrev 2008-12-15 19:04:25 följande:
Jag utgår från det som står i Koranen för att beskriva muslimer, dvs: Slöja/täckande kläder, inte äta griskött, alkohol, göra nåt som skadar en själv, ha sex utanför äktenskapet, be 5 ggr om dan, osv osv osv du kan väl förmodligen
reglerna.Om man inte följer det, utan bara är muslim för man heter Abdullah så bryr jag mig inte inte, jag kallar den personen muslim då lika lite som jag kallar nån kristen som inte bryr sig alls om kristendomen!
låt säga att jag är muslim utan slöja, tar ett par glas vin nån fredag, ger mer än jag tar till människor omkring mig, jag tror på islam, men väljer bort några huvudpunkter inom islam, o väljer istället att vara den jag vill och se ut som jag vill, men endå är jag inners inne god mot mina medmänniskor helt genom snäll, och att jag pratar med min gud och ber till honom, o sen att höra dig som är den där "perfekta" säga till mig att du inte anser mig som muslim, det hade kvittat för mig, säkert lika mkt om jag sagt till dig att du är en slavisk muslim, spillerill, man är den man vill vara i varje religion gäller det att vara ene god människa