• Guld

    Akut inflammation i ena moderkakan?

    Igår fick vi svar på varför våra älskade och oändligt saknade små tvillingar Ruth och Astrid inte fick fortsätta leva...endast 20+6 veckor gamla. På patologsvaret står: akut inflammation i ena moderkakan. Jag trodde det skulle kännas lättare att få ett svar, men det här svaret leder bara till ännu fler varför! Jag undrar om det kan ha föranletts av en infektion. GBS? Jag bad att få vaginalt GBS-test då det inte alltid syns i urinet, men det var onödigt tyckte de lärde! Jag bar också flera ggr om att få antibiotika, men icke! Nu känns det som att jag var bara en antibiotika-kur ifrån två levande barn! Jag som bad om hjälpen! Jag kände någonstans på mig att antibiotika skulle hjälpa. Oerhört tungt att bära...Ska till läkare för uppföljning den 19:e. Vet någon av er varför en sådan inflammation uppstår, och hur den hade kunnat behandlas?
    Förtvivlad änglamor som bloggar sig igenom eländet:www.johbur.blogspot.com

    Kram alla modiga ödmjuka människor här!

  • Svar på tråden Akut inflammation i ena moderkakan?
  • snorppan

    Har tyvärr ingen aning om varför eller hur en sådan inflammation kan uppstå och hur den hade kunnat behandlats. Läkaren borde ju kunna svara på det. Ställ den precis som du gjort här och kräv svar...Om den nu finns. Hoppas det går bra för er den 19:e.

    Jag blir så ledsen över alla öden som våra barn här i änglaforum "råkat" ut för. Att det kan gå så illa på så många olika sätt.
    Jag tror att oavsett vad svaren blir från prover och dyl..så är det tungt och nya frågor kommer upp. Man kommer nog aldrig känna ngn ro i svaren. I grunden är ju problemet att våra barn lämnat livet och att vi aldrig får ha dem hos oss, det är väl därför man söker alla dessa svar...

    Kram

  • mammananja

    Hej du fina mamma..Måmga varma kramar...Man känner sig så oerhört maktlös..varför lyssnade ingen..varför förstår de inte..varför tror de inte på dej/mej som mamma..varför tar de alla oroliga samtal som att man bara är normalt orolig...hur kan de någonasin försvara ett beslut att inta ta ett enda fjuttigt prov för att ge dina små underverk chansen att växa up hoss er..hos sina kärleksfyllda föräldrar...sina längtande föräldrar..Kramar i massor....

    Att få ett svar/inte få ett svar är så komplext..å ena sidan skönt att veta att det inte är ärftligt/genetiskt men varför o andra sidan blev det jag som hadde "oerhörda oturen"...för hur blir det då om man ennu en gång får en liten i magen..ska man ta alla prover o då även de farliga ...man kommer aldrig att förstås..varför blev mitt barn sjukt..varför somnade min lilla in utan anledning...varför kan inte han/den/vad som bestämmer bestämma att nu får det vara nog..nu får det vara slut på att straffa/svarta (sinnet!!!) ner oss...nu så är det våran tur att bara vara rofyllda o fulla leenden..

    Många varma kramar till dej du fina mamma.....

  • Cinza

    Vill börja med att beklaga din förlust och säga att jag vet hur det känns att söka svar på frågan varför. Det tog mig ca 6 månader innan jag var ganska nöjd och då fick jag den sista pusselbiten på en föreläsning.
    Jag har inga svar att ge dig, endast ett alternativ:
    Preeklampsi är ju snabbt utvecklande inflammation i moderkakan. Det är ju visserligen ovanligt att man får det så tidigt i graviditeten, men det är lika ovanligt att GBS orsakar det du råkat ut för. Om det ändå var GBS som orsakade det borde det inte vara svårt att få fram.
    Antibiotika ger man inte hur som helst eftersom det kan skapa ännu farligare bakterier för mamma och barn.

    Här är en länk till mer info kring GBS.

    www.vardguiden.se/templates/Article.aspx&C=2427

  • LillanM

    Jag har inga svar bara en stor kram att ge! Ett tips ar att skriva upp alla fragor du har i sa mycket detalj som mojligt infor uppfoljningsmotet - det ar sa latt att glomma bort nagonting och att inte stalla foljdfragor (och kollapsar man totalt kan man raka over listan med fragor sa lakaren kan lasa sjalv). Be ocksa din man folja med for nar man ar i djup sorg kan det vara svart att ta till sig information och komma ihag.

Svar på tråden Akut inflammation i ena moderkakan?