• Absolute Beginner

Var sover din katt om natten?

Alla underbara trötta katter har gjort mig nyfiken på var era sover om natten.

Har ni flera katter så rösta efter hur den äldsta gör.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var sover din katt om natten?
  • Absolute Beginner

Min katt (jag har bara en) sover bredvid mig. Först på min kudde och senare på natten vid mina fötter.

• Månglimt

Min katt sover väldigt nära mig, om jag ligger på sida så ligger han gärna mot min mage.

• Lady Blue

Flyttar runt på lite olika ställenm ibland i soffan,ibland på mig,ibland på hunden, ibland på golvet o.sv.

• BimBim o Knorrans Mamma

Båda våra katter sover ute då de är utekatter. Eller utomhus sover de väl inte utan på garageloftet där det är isolerat. Men fanns inget annat alternativ som passade.

• Svart ros

Min honkatt har hela tiden sovit hos mig i sängen tills sonen kom, sedan dess har hon varit väldigt försiktig och börjar nu (4 månader efter) att sova i sängen igen. Annars har hon sovit i sin bäddkorg som hon älskar.

Hankatten sover nog oftast under vår säng.

• Prisssan

Jag har tre katter.

Den lilla sover i dotterns säng, mellan sover hos mig och stora hos mannen. Men de ligger inte stilla hela nätterna där.

Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • Kattägd

Det går i perioder, men oftast sover "min" hona på mig eller bredvid mig på min arm hela nätter i flera dagar, det är så mysigt att vakna på morgonen och kramas lite med henne. Hon har sovit med mig i stort sett sedan första natten vi hade henne. Andra honan sover med husse för det mesta men idag vaknade jag med henne på min ena kudde. Hankatten sover vid mina fötter eller på mina ben för det mesta.

• Miracle Cats

Oftast sover vår äldsta bredvid mig. Annars i köksfönstret eller på kökssoffan . De andra sover ibland hos oss men oftast utspridda i huset. Näst äldsta honan har en möbel nära kaminen som hon sällan överger då hon är mer frusen .

* ..... *
  • ahlcec

På mig, eller nära mig, precis som när hon är vaken. Hon är inte klok, den katten - hon har ett närhetsbehov som går över allt annat

• felicityporter

Jag har ju fem katter, varav två katter sover hela nätterna i sängen med mig och de andra tre brukar alternera mellan sängen och soffan.

Ena katten sover alltid på min vänstra arm, vilket gör att jag aldrig får byta ställning när jag sover, om jag försöker mig på en sån sak vaknar han direkt och skriker mig i örat tills jag lagt mig korrekt och placerat ut vänsterarmen igen. Hans mamma sover vid magen eller fötterna.

Svar på tråden Var sover din katt om natten?