• Anonym (Villrådig)

Varningtecken om psykisk misshandel ev fysik???

Mötte för ett tag sen en man, som jag inte alls förstår mig på!
    Sitter själv i en uppbrottssituation och då lätt man trillar dit på fel man.
    Det, som fått mig att reagera, det är bla snabba känslokast. Ena minuten är man hans livs kärlek och nästa stund kommer bitande och nedvärderande kritik. Fast ej med grova ord, men sånt som tar väldigt hårt.
    Sarkasmer!!!
    Är det ren dumhet? Kan ej bedömma det!
    Vidare har han nyss lämnat en kvinna, som var djävulen själv..
    Det klassiskt för tex misshandlare..
    Men visst finns dessa elaka kvinnor!!
    Fast jag har också hört, att JAG stygg och känslokall..
    Han är inte i balans, det förstår jag!!
    Men döljer det sig mer?????
    Sen går han hos någon sk MansJour..
    Kan det bero på han misshandlat sitt X??
    Han nämnt, att han slagit henne en gång, för hon fick ett sk hysteriskt anfall. Enligt gammal tradition, ska man visst ge den hysteriska en örfil då..
    Men går inte just misshandlare hos dessa MansJourer??
    Han har barn, men inte med sitt X.
    I sig behöver det bara vara en man i obalans.
    Men risken det ligger mer bakom skrämmer mig!!!
    Har ingen, som jag kan tala om detta med!!
    Snälla, kan någon vara ett bollplank???!!!

• Svar på tråden Varningtecken om psykisk misshandel ev fysik???
  • Anonym

Den där mannen skulle inte jag vara med iallafall

• FisenM

Du verkar ha en stark intuition och jag tycker att du ska lyssna på den. Det finns så mycket goa män ute i samhället. Män som aldrig skulle få en att känna tvekan på det sättet du gör. Nej, lägg benen på ryggen och vänta med att skaffa en karl tills du vet exakt vad det är du vill ha. Lycka till!

• Viewsonic

Det låter inte bra, inte alls. Jag skulle hålla mig undan.

• Anonym (Villrådig)

Tack inlägg nr 1 och nr 2! Har nog kommit till den slutsatsen själv också.
    Tyvärr, vet han lite väl mycket om mig, för han var så mjuk i början.. Så jag får lämna försiktigt.. Annars kan han ställa till en hel del, om han nu är någon typ av psykopat. Ligger som sagt i en skilsmässa själv.
    Någon kan det där med MansJourer??! Det är väl många gånger riktat till just de , som varit våldsamma, eller??
    Dvs, det jag vet , det är han går på någon terapi, som han själv benämner, som MansJour.
    Han säger X´t tänkt anmäla honom för vanvård av barnen. De verkar nästan för påpassade. En med stark ångest. Kan det vara för bevisa han ställer upp för sina barn i nuläget?
    Allt går runt i huvudet på mig..

• Lemonad

SPRING!

Han verkar farlig!
    Har han slagit en gång, kan han slå igen.
    Dumheter det där med örfilen. Fy fan vad lågt.
    Du förtjänar bättre!

• Viewsonic

Ja, det finns inga bortförklaringar för att ha slagit nån.

• Anonym

Det är ju ganska typisktatt skylla på "hysteriskt kvinnfolk" när man "var tvungen att slå" för att "få dem lugna".

Jag förstår inte riktigt vad du menar med bevis för att han ställer upp för sina barn i nuläget. Letar du goda sidor?

• Viewsonic

Lita på dina känslor att du inte förstår dig på honom och gå vidare.

• Anonym (Villrådig)

Hej inlägg 7!
    Absolut inte. Utan tvärtom, han kanske måste skärpa till sig, för behålla vårdnaden..
    Faktum är, att när man har honom framför sig , så verkar han helt normal, utom vid ett tillfälle, som gjorde mig oroad. Han var så överspänd och konstig!!
    Annars kan han konsten förmedla lugn, men det gör väl många psykopater i början..
    Sen har jag reagerat på VAD, som sagts om tidigare kvinnor.. Intima detaljer.
    Han säger sig vara såå känslig, men man anar en känskokyla. Dvs, jag måste få ventilera detta, för gå själv med tankarna, då vet man , snart inte var , som är fram eller bak,
    Först var jag SÅ söt, nu vill han inte jag ska ha make up.. För det naturliga är vackrare.. Och män ser ner på målade kvinnor..
    Hade ett tag en del hopp detta var precis vad jag letat efter, men..
    Hej Viewsonic! Håller med!!! Vill bara höra andras åsikt. Man inbillar sig lätt att man paranoid.
    Hej Lemonad! Ska nog dra.. FORT!!!

• Anonym (VARNING!!)

JA, DET ÄR KLASSISKA TECKEN!!!
    Jag får ont i magen bara av att läsa ditt inlägg. Du behöver inte mer info än så här. Gå nu, snabbt som f-n och svara INTE på kontaktförsök från honom.
    Jag har själv levt med en personlighetsstörd man. Det blev polisanmälan, rättegångar och vårdnadstvist. Jag går fortfarande i terapi efter flera år.
    Mansjouren jobbar inte bara med kvinnomisshandlare men väldigt många ur den senare kategorin hamnar där. Det i kombination med allt det andra du beskriver skulle göra mig livrädd.
    Mitt ex visade inte ens så här många tecken i början och han är en riktigt kallblodig och våldsam psykopat.
    Lita på magkänslan, den finns alltid där av en anledning!

Svar på tråden Varningtecken om psykisk misshandel ev fysik???