Inlägg från: PVeraB |Visa alla inlägg
  • PVeraB

Vuxna med atopiska eksem?

jag är atopiker. Jag har gått på ljusbehandlig och det har hjälpt mig mkt. Prata med din läkare och hör om det är möjligt för dig med. Sen käka jag omega3 olja vet inte om det hjälpte men det kändes bättre. Vet hur djävligt det är när man inte får sova ordentligt för att det kliar

• PVeraB

jag vet det är helt stört så var det för mig oxå. Sen får man ju inte smörja det område där testet ska tas heller.
    Jag är oxå fiskallergiker, det finns linfröolja på tablett oxå så slipper du smaken. De finns att köpa på hälsokosten.

• PVeraB

jazzkermit.
    nä inte mkt värre. Är väl mest det att man slabbar betydligt mer med vatten när man har liten som har gjort att det blivit lite värre för mig.

• PVeraB

ja just det, för mig blir det betydligt värre om jag stressar runt

• PVeraB

jo, det där känner jag igen. Så fort jag slutar med kortisonet kommer de tillbaka... men de hjälper än så länge för mig... men smörjer inte så mkt.

åhå, hur gammal är liten då?

• PVeraB

ljusbehandling kostar i norrbottens landsting 80:-/gång och då går man tre ggr i veckan (eller ja man kan ju gå fem gånger i veckan med) och högkostnads skyddet är på 900:-

AlmaMatilda
    samma här är inte alls torr förutom där jag har eksem. å skoj med liten. har en tjej på ett å ett halvt

• PVeraB

glass
    det tar ganska lång tid att bli bra med ljusbehandling men i gengäld håller det sig ganska bra länge. (iallafall för mig) Men säg definitivt till honom att testa....

jag har ganska lindrigt med eksem just nu. skööönt

• PVeraB

hörri ni vad gör ni mot klådan? Jag var nästan helt bra när jag fick en kliattack så var det kört igen...

det där med oljan var ett bra tips

• PVeraB

Glass
    24 ggr sa dom till mig är normal behandlingstid, fast man kunde gå ända upp till 40ggr...

Jo det där med mjukgörande är ju sant. Gäller väl att komma ihåg det även när man är bättre, jag brukar slarva. shame one me...

omega3 hjälpte mig. Körde på linfrö-olja

• PVeraB

Jag är född med det, böjvägseksem som liten.

Glass
    jo kanske det funkar så är det ju bra.

våran tös har inte fått några eksem och verkar då inte allergisk mot ngt sköönt. ta i trä får man väl lov att säga

Svar på tråden Vuxna med atopiska eksem?