• maadicken

har din 1 - 3 åring hjälm när han åker pulka?

nyfiken i en strut

berätta gärna hur du tänker

(¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-14 10:42
    anledningen till min nyfikenhet är att jag dom senaste dagarna har sett så många små som sitter i babypulka och dras av vuxen. många av dessa har haft en stor hjälm på sig, och jag tycker att det känns så överdrivet.

tänkte jag skulle kolla hur uppfattningen är "där ute". kanske tänker dom saker om mig oxå, som inte har hjälm på min son i pulkan...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden har din 1 - 3 åring hjälm när han åker pulka?
  • yaaniz

nej det har han inte. vi åker inte så häftigt med han att han skulle skada sej mer genom pulkaåkning än att han ramlar hemma exp. Skulle aldrig låta han åka själv i backar eller så.

Han är 3år.

• lövet2

Nej. Så små barn tar jag inte med till stora backar, utan de får åka i någon backe av typen ½ meter hög och 3 meter lång. Det är lagom stort, och det behövs ingen hjälm.

• Skrik och Panik

Ja absolut, lika väl som att de alltid ska ha hjälm på 3 hjuling.

Lika bra lära sig från början

• lovelylocks

nej men då har jag koll på var o hur han åker med.mestadels är detjag somdrar i snigelfart och är det så att det är en backe det är tal om är det väldigt små sådana utan stenar, trafik eller hetsiga äldre barn. han är 3 just fyllda.

• gosmamman

ja om vi är i pulka backen så har dom det men om vi bara tar en promenad och hon sitter och gider på plan mark så har hon det inte, hn har ju inte hjälm i vagnen heller.

• Tant Green

Nej. Jag tycker att hon åker i så små backar, men förra vintern körde hon ändå i taggbuskar och har fortfarande ett stort ärr under ögat. Men det hade ju inte hjälpt med hjälm då, möjligtvis en hjälm med visir.

Svar på tråden har din 1 - 3 åring hjälm när han åker pulka?