Inlägg från: Mercedes |Visa alla inlägg
  • Mercedes

Operera ut visdomstand i morgon!! Hjälp

I morgon 8.40 på morgonen ska jag operera ut en visdomstand uppe.
    Den växer snett ut mot kinden och sitter liksom ovanför tandraden..
    Har väntat på denna op i 9 mån men nu börjar jag bli nervös som fan
    Fattar inte hur de ska kunna komma åt tanden överhuvudtaget liksom när den sitter så. Går ju inte att gapa så stort när den sitter på sidan!!
    Kan man få lugnande om det blir för hemskt eller ska man sagt till om det innan?
    Ursch, jag mår redan illa..
    Finns det någon som har nåt lugnande att säga!
    Tanden är bara framme litegran så de måste skära upp tandköttet med

• Svar på tråden Operera ut visdomstand i morgon!! Hjälp
  • Mercedes

Jag ska ju försöka klara mig utan lugnande men om det inte går hoppas jag man kan få nåt.
    Sist jag var dit på vanlig undersökning kändes det som jag skulle svimma fast jag låg ner!
    Jag har en som ska köra åt mig för säkerhets skull elfersom det är 5 mil att åka hem!

• Mercedes

Jo jag har familj som kan handla åt mig, så de får väl åka och köpa flytande!
    Fick du citodon utskrivet? Jag frågade om man fick nåt me de sa att man fick klara sig med ipren eller alvedon!

• Mercedes

Ok
    Jag hoppas man är okej innan julafton så man kan äta då iaf
    Hur snabbt verkar lugnande medel? är den inom minuter!
    Och hur länge sitter bedövningen i efteråt?

• Mercedes

Ok en timme i förväg! Då e det nog kört för mig då jag ska vara där 8.40! Då hinner jag knappast ringa dit på morgonen för att ordna med det!

• Mercedes

flourtanten: jo visst e det kanske så!
    Men även om man hör bra historier så vet jag att jag kommer att sitta med en puls på 150 redan när jag vaknar i morgon
    Men det är skönt att höra andras erfarenheter här!

• Mercedes

flourtanten: ok, men hur i fridens namn kommer de åt i munnen när tänderna sitter så långt in och upp liksom!
    Arbetar de från sidan i stället för att man gapar om du förstår hur jag menar!

• Mercedes

Gutegirl: Tror du det är någon som svarar idag där!
    Kanske får testa ringa, men tror nog det e stängt.
    Det är på folktandvården och inte på ett sjukhus.
    Men tandläkaren som ska göra det har jobbat på käkkirurgen innan!

• Mercedes

Tack alla ni som svarat!
    Jag börjar jobba halv ett idag och slutar halv tio i kväll, så jag hinner inte grubbla så mycker innan det är dags i morgon

• Mercedes

flourtanten: Jag är väl mest rädd att det blir svårt att få ut den och att det drar ut på tiden! Den hade dock inga långa rötter.
    Sen gör ju bedövningen så ont att få, och tänk om de skadar nån nerv eller nåt :-O

• Mercedes

Tack, känns lite bättre nu faktiskt!
    Läste om de som fått skador så de tappat känseln i tungan och läppen!
    Ok, vet att man inte ska läsa om sånt men..
    Så då blev jag orolig för det också!
    Men det känns ju skönt att veta att det kanske inte är så vanligt i överkäken då!

• Mercedes

Tack för svaren!
    Ska göra mig klar och åka och jobba snart!
    Skriver i morgon hur det gått!
    Kramar

• Mercedes

Hej alla!
    Nu är jag hemma igen!
    Kirurgen var jättetrevlig och även sköterskorna var sååå snälla och gulliga.
    Jag fick bedövning som inte kändes, vet inte hur han gjorde för sist gjorde beövnngen så himla ont att tårarna kom. Men nu kändes inget
    Sen började han pilla vid tanden och efter en liten stund säger dom att tanden är ute!
    De borrade inte eller nåt sånt utan allt gick snabbt och lugnt!
    Är så tacksam att jag kom till så trevlig och duktig personal!
    Nu siter jag här och bedövningen är fortfarande kvar så än är det lugnt iaf
    Får se hur det känns sedan!
    Skickade karln till apoteket för att köpa nåt att skölja med, tandläkaren sa inget om det och jag glömde fråga, men nåt ska man väl skölja med ett par dar med va?
    Priset för operationen blev 1400kr tack vare det var på folktandvården!
    Om jag hade måsta till sjukhuset hade det blivit lite dyrare!
    Känns så skönt att det är gjort, har gruvat i månader för detta.

• Mercedes

oxytocin: oj det var många ingrepp på bara ett år! Hoppas du klarar dig ett bra tag nu då
    Jasså, du behövde inte skölja. Kanske jag får ringa och höra hur jag ska göra, men de sa inget alls om det.
    Det enda han sa var att jag kan ta alvedon idag om det blir besvärligt!
    Jag tog två st nu eftersom jag känner att bedövningen börjar släppa lite

• Mercedes

gutegirl: huuuu, tur att jag inte ser mitt hål så tydligt blir coolt med guldtand!

Svar på tråden Operera ut visdomstand i morgon!! Hjälp