• Mercedes

Operera ut visdomstand i morgon!! Hjälp

I morgon 8.40 på morgonen ska jag operera ut en visdomstand uppe.
    Den växer snett ut mot kinden och sitter liksom ovanför tandraden..
    Har väntat på denna op i 9 mån men nu börjar jag bli nervös som fan
    Fattar inte hur de ska kunna komma åt tanden överhuvudtaget liksom när den sitter så. Går ju inte att gapa så stort när den sitter på sidan!!
    Kan man få lugnande om det blir för hemskt eller ska man sagt till om det innan?
    Ursch, jag mår redan illa..
    Finns det någon som har nåt lugnande att säga!
    Tanden är bara framme litegran så de måste skära upp tandköttet med

• Svar på tråden Operera ut visdomstand i morgon!! Hjälp
  • Sweetie82

Förstår att du är nervös, med allt rätt! Det skulle jag med vara. Men det kommer gå alldeles utmärkt, du är inte den första som opererat bort visdomstand Snart är det över!! Lycka till!!

• oxytocin

Jag opererade ut 2 visdomständer för ett par månader sen. En uppe och en nere på samma sida av käken. Jag var fruktansvärt orolig och rädd, men fick lugnande medel. Jag minns att jag gick in i op.salen och satte mig i stolen, fick ett par sprutor och sen är allt svart. Vaknade upp i första rummet igen, vet inte hur jag tog mig dit dock. Jag hade inte alls så ont efteråt som jag hade förväntat mig.

Men tänk på att om du tar lugnande medel så MÅSTE du ha någon som hjälper dig hem och är med dig några timmar efteråt också, för man kan bli REJÄLT borta, som jag blev.

Lycka till, det kommer att gå jättebra!

• Leather Cravat

Herrgud, förstår att du är nervös! (själv måste jag sövas ner när jag bara ska laga hål )

Lustgas och något lugnande (Stesolid tror jag) brukar man kunna få, fast skulle inte förvåna mig om tandläkaren blir sur för att du inte sagt till innan..

• oxytocin

Leather Cravat skrev 2008-12-14 10:13:08 följande:

Herrgud, förstår att du är nervös! (själv måste jag sövas ner när jag bara ska laga hål ) Lustgas och något lugnande (Stesolid tror jag) brukar man kunna få, fast skulle inte förvåna mig om tandläkaren blir sur för att du inte sagt till innan..
    Varför skulle tandläkaren bli sur? Det kan ju ha känts okej först men så blir man jätteorolig när ingreppet ska göras...
  • Leather Cravat

oxytocin skrev 2008-12-14 10:15:14 följande:

Leather Cravat skrev 2008-12-14 10:13:08 följande:
    Varför skulle tandläkaren bli sur? Det kan ju ha känts okej först men så blir man jätteorolig när ingreppet ska göras...
    Din tandläkare kanske är en snäll människa, men de tandläkare jag har träffat blir alltid sura när jag ber om lustgas och sådant =/
  • Mercedes

Jag ska ju försöka klara mig utan lugnande men om det inte går hoppas jag man kan få nåt.
    Sist jag var dit på vanlig undersökning kändes det som jag skulle svimma fast jag låg ner!
    Jag har en som ska köra åt mig för säkerhets skull elfersom det är 5 mil att åka hem!

• nadja84

Jag op bort 2 stycken förra veckan på samma sida. Hade bedövning och kände inte ett skit, det jobbiga var att man hörde hur dom höll på med borrar, knäckte osv. Men trodde det skulle vara värre.

Efteråt åkte jag hem och sov några timmar. När jag vaknade hade jag sjukt ont i munnen och åt Citodon regelbundet. Blev jätte svullen och kunde knappt prata eller äta.
    Så köp massa flytande som soppa osv så du har hemma för flera dar om någon annan inte kan gå och handla åt dig.
  • nadja84

Hade också en tand som satt jätte dumt till och snett och man får nästan ligga uppochner i stolen.

• nadja84
    Mercedes skrev 2008-12-14 10:20:23 följande:
    Jag ska ju försöka klara mig utan lugnande men om det inte går hoppas jag man kan få nåt. Sist jag var dit på vanlig undersökning kändes det som jag skulle svimma fast jag låg ner! Jag har en som ska köra åt mig för säkerhets skull elfersom det är 5 mil att åka hem!
    Ja, man får inte köra efteråt sa dom till mig
  • Mercedes

Jo jag har familj som kan handla åt mig, så de får väl åka och köpa flytande!
    Fick du citodon utskrivet? Jag frågade om man fick nåt me de sa att man fick klara sig med ipren eller alvedon!

Svar på tråden Operera ut visdomstand i morgon!! Hjälp