Inlägg från: nadja84 |Visa alla inlägg
  • nadja84

Operera ut visdomstand i morgon!! Hjälp

Jag op bort 2 stycken förra veckan på samma sida. Hade bedövning och kände inte ett skit, det jobbiga var att man hörde hur dom höll på med borrar, knäckte osv. Men trodde det skulle vara värre.

Efteråt åkte jag hem och sov några timmar. När jag vaknade hade jag sjukt ont i munnen och åt Citodon regelbundet. Blev jätte svullen och kunde knappt prata eller äta.
    Så köp massa flytande som soppa osv så du har hemma för flera dar om någon annan inte kan gå och handla åt dig.
  • nadja84

Hade också en tand som satt jätte dumt till och snett och man får nästan ligga uppochner i stolen.

• nadja84
    Mercedes skrev 2008-12-14 10:20:23 följande:
    Jag ska ju försöka klara mig utan lugnande men om det inte går hoppas jag man kan få nåt. Sist jag var dit på vanlig undersökning kändes det som jag skulle svimma fast jag låg ner! Jag har en som ska köra åt mig för säkerhets skull elfersom det är 5 mil att åka hem!
    Ja, man får inte köra efteråt sa dom till mig
  • nadja84
    Mercedes skrev 2008-12-14 10:23:51 följande:
    Jo jag har familj som kan handla åt mig, så de får väl åka och köpa flytande! Fick du citodon utskrivet? Jag frågade om man fick nåt me de sa att man fick klara sig med ipren eller alvedon!
    Ja fick det utskrivet av tandläkaren. Men det är samma som alvedon men något narkotika klassat ämne tillagt i det tydligen. är inte så high på läkemedel men det hjälpte iallafall mot smärtan. Ja justd man ska även skölja munnen morgon och kväll med hexident tror jag det var. Men jag sköljde oftare än så för det kändes bättre om man höll det riktigt rent
  • nadja84
    Mercedes skrev 2008-12-14 10:26:14 följande:
    nadja84: är du okej nu en vecka efter?
    Ja, var där förra torsdagen, jobbade igen på tisdagen men kanske inte borde ha gjort det. Kunde äta "ordentligt" i onsdags. Tog bort stygnen i torsdags och nu lever jag som vanligt men känns lite skumt där tänderna är borta bara men är ju inte van med att ha fritt där
    Stygnen ramlar bort av sig själv men min tandläkare sa att det känns bättre om man tar bort dom så fick komma och göra det gratis
  • nadja84

Just d man måste ta 2st 500mg alvedon för att få samma effekt som citodon sa hon på apoteket

• nadja84

Min bedövning satt i kanske 6-8timmar

• nadja84
    Mercedes skrev 2008-12-14 11:12:50 följande:
    Tack, känns lite bättre nu faktiskt! Läste om de som fått skador så de tappat känseln i tungan och läppen! Ok, vet att man inte ska läsa om sånt men.. Så då blev jag orolig för det också! Men det känns ju skönt att veta att det kanske inte är så vanligt i överkäken då!
    Är inte så stor procent som tappat känseln sa min tandläkare
    Det är om tanden sitter illa till i nervkanalen på underkäken det är störst chans.
    Lycka till imorgon
Svar på tråden Operera ut visdomstand i morgon!! Hjälp