Mercedes skrev 2008-12-15 11:29:41 följande:
Hej alla! Nu är jag hemma igen! Kirurgen var jättetrevlig och även sköterskorna var sååå snälla och gulliga. Jag fick bedövning som inte kändes, vet inte hur han gjorde för sist gjorde beövnngen så himla ont att tårarna kom. Men nu kändes inget Sen började han pilla vid tanden och efter en liten stund säger dom att tanden är ute! De borrade inte eller nåt sånt utan allt gick snabbt och lugnt! Är så tacksam att jag kom till så trevlig och duktig personal! Nu siter jag här och bedövningen är fortfarande kvar så än är det lugnt
iaf Får se hur det känns sedan! Skickade karln till apoteket för att köpa nåt att skölja med, tandläkaren sa inget om det och jag glömde fråga, men nåt ska man väl skölja med ett par dar med va? Priset för operationen blev 1400kr tack vare det var på folktandvården! Om jag hade måsta till sjukhuset hade det blivit lite dyrare! Känns så skönt att det är gjort, har gruvat i månader för detta.
Grattis! Tänk nu på att inte peta i såret, det kan bli en gråaktig geggig beläggning över hålet och det är sårskorpan. Den måste sitta kvar.
Om du vill kika på hur min mun såg ut efter att jag drog en kindtand i somras finns en bild i min blog
Jag ska sätta in en guldtand där sedan