• Fjuppan

Hur mycket sprit har ni hemma normalt?

Ja, hur mycket sprit har ni hemma?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket sprit har ni hemma normalt?
  • Fjuppan

Jag har en man som reser mycket i jobbet och som alltid köper ett par flaskor med sig hem. Börjar bli dags för fest tror jag!

• MoonFlight

Beror väl lite på om man varit ute och rest och köpt på sig men som det är just nu har vi väl 5 flaskor hemma nu med blandat innehåll.

• MeNoLike

Har 9 flaskor i skåpet som det är taget ur.
    Sen lite öl och cider i kylen

Mamma till tvillingarna Timothy och Maximilian 20070325
  • vampyria2

Vi har 10 flaskor. Dricker knappt något men är kul att ha, sen är det roligt de få gångerna man dricker att kunna välja på lite olika saker

• Susanne905

Har massor hemma, mest pga utlandsresor och att vi köpt på oss en hel del. Dricker sällan, men det är bra att ha hemma till kalas och annat så att man har att bjuda på. Innehållet är det mesta, allt från vodka i olika smaker till whiskey, rom, gin, likörer, portvin, viner och givetvis några flaskor champagne.

• Fjuppan
    vampyria2 skrev 2008-12-14 21:08:08 följande:
    Vi har 10 flaskor. Dricker knappt något men är kul att ha, sen är det roligt de få gångerna man dricker att kunna välja på lite olika saker
    Så resonerar jag också! Fast vi dricker nästan aldrig något hemma...ibland tar min man en Irish coffee och jag kan ta en kaffe baileys, men annars står flaskorna mest och samlar damm. Kanske skulle man ha fest lite oftare än en gång/femte år .
  • Catti41

Oj massor. Flera sorters whisky, vodka, likörer, konjak m.m. Och vin och champagne förstås. Och lite öl av olika slag.(Allt står numera i förrådet eftersom öppet barskåp inte funkar ihop med klätter-bebis.)

När vi drack alkohol senast?? Bra fråga, faktiskt. Glögg för några helger sen tror jag.

Svar på tråden Hur mycket sprit har ni hemma normalt?