• Fjuppan

Hur mycket sprit har ni hemma normalt?

Ja, hur mycket sprit har ni hemma?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket sprit har ni hemma normalt?
  • Senap

Har alltid mer än 15 flaskor hemma - de flesta oöppnade för vi dricker aldrig upp dem.

My sugar is raw
  • PerG

Har väl typ 10-12 flaskor whisky, nån flaska vodka, nån likör, nån cognac... alla ganska dammiga... ;)

Vin har vi c:a 3-4 flaskor sparade till speciella tillfällen, annars köper vi vin när vi ska ha det till nån middag och köper då kanske en eller två extra flaskor att ha hemma till nästa gång.

• PerG

Oöppnad vodka blir nog inte dålig på ett par decennier skulle jag tro.. ;). Whiskey har jag hört att smaken börjar försämras efter c:a 6 mån... men jag tror inte det blir dåligt förrän långt senare... oöppnade vita viner beror nog helt på vad det är för vin och hur det förvaras.

astoria skrev 2008-12-14 21:28:05 följande:
    Här finns det några flaskor men aldrig någon som dricker Men hur länge håller det? Öppnad whiskey,oöppnad vodka & vita viner,bör man kasta?
  • snuttgurkan

Jag har en massa flaskor som jag inte violl öppna utan dom står där för att dom e lite udda och inte så vanliga. bla har jag en vinare som inte finns nånstans att köpa utan var en gåva från en liten druvodling i frankrike

ღ Emanuel & William ღ
  • ConcreteAngel

Brukar alltid se till att ha en flaska Baileys hemma, annars inget.

• Hallonröd

Jag köper när det ska drickas...annars så brukar jag inte ha nåt hemma.

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Svanflikkan85

ett ett barskåp med ett par flaskor..
    Men ingen av oss dricker.

• Reyngirl

Mer än 10 flaskor sprit är det nog, sen ett antal flaskor vin, nån flaska champagne och lite olika likörer...
    Men dom står bara där fint i vitrinskåpet och väntar på bättre tider Vi dricker aldrig av det!

• astoria

perG: har nämligen en flaska black tower,tror jag den heter,som jag fick i present för en sisådär 8 år sedan.... har samlat mycket damm kan jag lova men då får whiskeyn stå ett tag till & vodkan längre än så,tack för hjälpen

Svar på tråden Hur mycket sprit har ni hemma normalt?