Inlägg från: Jen nifer |Visa alla inlägg
  • Jen nifer

Nova Scotia Duck Tolling Retriever ?

Någon som har en sådan?

Vill gärna ha bra tips på uppfödare. Och gärna era erfarenheter av rasen.

Vi har schäfer nu. Hon är 6 år, och vi har sagt att vi så småningom kanske vill ha en tollare. Vi känner att storleken mindre vore skönt. Så vad tycker ni om rasen? Bra familjehund?

• Svar på tråden Nova Scotia Duck Tolling Retriever ?
  • Jen nifer

Okej. Jag vill dock inte ha någon blandras. Någon mer som vet mer om rasen? Har dom några särskilda drag?

• Jen nifer

Vad roligt. Jag tycker ju det är roligt att träna lydnad, men kan absolut tänka mig att lära mig nått nytt. Det är ju de som är så kul.

Tips på bra kennlar?

• Jen nifer

pappa i april: bra svar:) Just sånt ja söker.

Vi har ju en schäfer så jag är ju van att ha en hund som måste aktivieras både mentalt och fysiskt.
    Jag letar nu efter en något mindre variant, men det får gärna vara fart i den iaf.

Uppskattar både ris och ros. Jag har absolut inte bestämt mig för denna ras, då jag bara stött på den ett fåtal gånger. Så vill höra så mycket som möjligt.

Ni får gärna tips om andra raser ni gillar också:)

Problem med uppfödare tycker ja tyvärr de finns inom allt för många raser. Men ska absolut tänka på de. Min sambo har jaktlicens och är iväg med svärfar då och då. Så vi får se vad det blir för ras till slut.

Inget beslut som kommer tas snabbt, och vi har inte brottom med en till hund. Våran tik är 6 år så vi vill skaffa en inom dom närmsta åren iaf.

• Jen nifer

Det jag mest varit intresserad av att träna med schäfern är ju lydnad. Har även tänkt att testa sök nu efter jul o nyår.

Sen får man ju anpassa det efter hund sen vad man aktivirar den i. Jag tycker bara det är kul att lära mig nya saker tillsammans med hunden.

Men som sagt det ska också vara en bra familjehund.Kunna slappna av efter aktiviteter och ha ett bra temprament. Men de är ju ofta hund till hund och inte alltid rasskillnader.

Men ge gärna tips på andra raser med som sagt,

• Jen nifer

TACK för superbra svar.

Jag visste inget från början om just den rasen egentligen.

Just nu känner jag att jag kommer leta vidare, men absolut fortfarande ha den i baktanken..

Får starta en tråd med tips på raser kanske. Jag som bara är van vid större bruksraser vet ju knappt vart jag ska börja leta efter bra mindre hundraser(utan att vara jätte små)

• Jen nifer

Nej är inte ute efter en jakthund precis. Min sambo har det mest som en liten hobby och jagar inte så mycket just nu.

SÅ mer bruks ja:)

Svar på tråden Nova Scotia Duck Tolling Retriever ?