Inlägg från: Aamamman |Visa alla inlägg
  • Aamamman

Kolikflaskor, ventilationsflaskor? Hon sväljer en massa luft!

Vår lilla tjej blir 7 veckor den här veckan. Hon äter bara ersättning. Vi ger henne ersättningen i Bambinos/Esskas vanliga flaskor, antingen med apotekets napp med minsta hålet eller med Esskas ergonomiska nappar med minsta hålet.

Till saken! Hon sväljer enormt mycket luft. Jag hör det medan hon äter, märker att hon har ont i magen efteråt (speciellt på kvällen) och så pruttar hon väldigt mycket, rejäla pruttar, inga bebispruttar här inte.

Vi ger henne både Minifomdroppar och Sempers magdroppar, men det räcker tydligen inte.

Funkar de där flaskorna? Kolikflaskorna? De med ventilation? Gör det någon skillnad? Vilka är bäst? Finns det något annat jag kan tänka på?

• Svar på tråden Kolikflaskor, ventilationsflaskor? Hon sväljer en massa luft!
  • Aamamman

Okej! Tack. Det blir till att inhandla det idag då! Har du något annat tips? Det är ju lätt att bli desperat med en liten bebis som är superledsen...

• Aamamman

Men man kanske kan skaka i något annat? Och hälla över? Bra tips i alla fall! Tack. Jag suger i mig som en svamp.

• Aamamman

Vi köpte en Dr Brownflaska igår. Det låter mindre när hon äter men hon pruttar fortfarande mycket.

Men det viktigast kanske är att vi fick sova i natt! Härliga värld!

Jag tycker inte att flaskan är så krånglig att diska. Att inte skaka erstättningen var inte heller ett problem... Men det är ju förstås lite jobbigt att bara ha en flaska. Vi tänkte att vi provar med den här ett tag innan vi köper fler.

• Aamamman

Ja! Så gör jag också, först blandar jag runt med en gaffel, sedan svänger jag runt flaskan som du beskriver. Det blir bra.

Svar på tråden Kolikflaskor, ventilationsflaskor? Hon sväljer en massa luft!