the80girl skrev 2008-12-17 11:39:02 följande:
kan man använda tens-apparat under förlossningen måste man ju kunna använda en massageapparat under graviditeten kan jag tycka?
Mycket bra tänkt!
Love5 skrev 2008-12-16 22:08:14 följande:
Vi har en massagestol (fåtölj) hemma, jag har inte vågat använda den under graviditeten, säkert bara löjligt att avstå:) Det står i anvisningarna att gravida inte ska använda den, precis som någon skrev ovan så är det säkert bara en säkerhetsåtgärd för tillverkaren för att hålla ryggen fri. Nu har jag ca 10 veckor kvar av min graviditet, har jag avstått så här länge så känns det som att jag lika gärna kan avstå resten av tiden också, bara för säkerhets skull.
Massage är underbart för en gravid person. Inget som är farligt, tvärt om. Kn underlätta din graviditet massor!!
Snufsan skrev 2008-12-17 01:22:23 följande:
Min sambo köpte en sån till mig i början av graviditeten och läste ju då vad det står om användning under graviditet. Det slutade med att han tillbringade ett antal timmar i telefonen för att få tag på någon som visste ( det var en söndag) Svaret som vi fick av 2 barnmorskor var att det är helt ofarligt att använda massagedynan och de tyckte till och med att det var en bra ide att använda.DOCK! Båda två påpekade att man absolut inte får använda vibrationen (det fanns det i sätet på min dyna) eftersom ljudet blir så mycket starkare i fostervattnet, men själva "knådningen" ska vara helt ofarlig
Knådning är skönt. Som med träning, känner man sin kropp väl så är det bara att köra