• Saffy

Minifom - funkar det verkligen?

Jag har en nyfödd hemma som sväljer så ofantligt mycket luft. Jag försöker få honom att ta ett större ordenligt tag om bröstet, men det funkar inte alltid. Till min äldsta son köpte jag minifom för jag tyckte också han svalde luft och hade ont i magen och var jätta gasig. Men jag minns att jag inte tyckte att minifom hade den effekten som jag hade hoppats. Jag gav honom mycket fler droppar än rekommenderat, men det hjälpte ändå inte 100%.
    Nu har jag köpt minifom till bebisen och hoppas att det ska hjälpa.
    Är det någon som har mycket positiv erfarenhet av minifom, eller rent av mycket dålig erfarenhet?

• Svar på tråden Minifom - funkar det verkligen?
  • elektra1

just ja. Man måste ge regelbundet, varje måltid. Kan ta nån vecka innan den får full effekt.

• Winterfresh

Här funkade det utmärkt också, ibörjan gav vi 50 droppar/mål under dagen. När vi märkte att det hjälpte trappade vi sakta ner och gav 25 droppar 3 ggr/dag.

• Armani

Vi kombinerar minifom med Semper´s magdroppar (5drp/dag) och ser en jättestor skillnad på vår 2 månaders tös

(¯`°?.¸ ღMamma Till Alicia 081015ღ ¸.?°´¯)
  • Winterfresh

Körde även med sempers magdroppar 10 droppar/dag tillsammans med minifom. Missade vi något av dem en dag märktes det direkt...

• aster

Trots att många säger att det är bra känns det som humbug, så jag har inte köpt.

• Saffy

50 droppar??? Jag tror vi gav som mest 30 droppar, och det kändes som att det var på gränsen av vad som var tillåtet.. Kanska ska prova 50 droppar ändå. Ska man även ge när han bara vill snutta lite? Alltså till ALLA mål, oavsett storlek?

• Saffy

och hur är det med effekten nör dom kräks väldigt mycket? följer minifomet med upp eller det hinner lägga sig? ska nog köpa sempers droppar också... vart köper man dom?

• Winterfresh

Saffy skrev 2008-12-15 17:38:01 följande:

50 droppar??? Jag tror vi gav som mest 30 droppar, och det kändes som att det var på gränsen av vad som var tillåtet.. Kanska ska prova 50 droppar ändå. Ska man även ge när han bara vill snutta lite? Alltså till ALLA mål, oavsett storlek?
    Var BVC som sa åt oss att ge det. Man kan ge i regel hur många droppar man vill, finns ingen gräns. Börja med att ge frukost, lunch och middags målen. Vid snuttandet tycker jag det känns onödigt. Ge hellre vid de stora målen och se om det blir någon lösning på det hela.

Sempers köper du på apoteket, kostar runt 150:- eller nåt sånt vill jag minnas.
Svar på tråden Minifom - funkar det verkligen?