Saffy skrev 2008-12-29 18:39:41 följande:
Malvisen: ärligt talat så vet jag inte... Så som han låter så vore det konstigt om han inte hade besvär. Jag har nog bara antagit att han har ont. Men det lustiga är att han kan sova 3 timmar i min famn utan en enda fis, men så fort jag lägger honom ner så sätter det igång. Därför har jag ibland trott att det har varit protester från hans sida som triggar igång magen. Men vad kan det vara? Nu lade jag honom för 1 timme sedan, och de första 5-10 minuterna så var det ett evigt pruttade och stönande. Men nu har det varit lugnt ett bra tag. Men på natten så kan det verkligen vara prutt och stön i 3 timmar. Han får snart flytta in i eget rum så vi får sova.. Nåt i bakhuvudet säger mig att vår äldste son var likadan, och han fick också minifom som vi inte riktigt visst funkade. Så därför har vi beslutat att sluta med minifomen nu, det är ju dumt att ge honom nåt som inte hjälper. Han får ju inga riktiga kolik-attacker, dom verkar vara 100 gånger värre har jag läst och hört.
okay jo det är svårt och veta om dom är besvärade men kan han sova utan problem kanske det inte ä nån fara, som sagt kanske är bra om han får sova i eget rum så du inte blir störd, för oj va barn kan låta och ja som mamma hör man ju allt

ja du behöver ju få sova, och sen kan de ju faktis va så att han kommer sova bättre om han sover i ett annat rumm ja han kan ju störas av er oxå, vår dotter sov jätte dåligt i vårt rum, ja vi väckte henne(och hon oss)
Förresten ser han lungn ut i ansiktet/så att säga) ja när han sover eller??
Hoppas det blir bättre snart för er.. kram anna