Fiskarhedenvillan, del 6
Ibland har de en del tomter, kolla hemsidan.
Vi gjorde i slutändan ingenting på vårt hus, de entreprenörer som FH förmedlar har skött allt.
Ibland har de en del tomter, kolla hemsidan.
Vi gjorde i slutändan ingenting på vårt hus, de entreprenörer som FH förmedlar har skött allt.
Ååååå!!!!! Vår säljare har beställt feeeel trapp!!!
Trappan har inte levererats ännu, det var ren tur att jag "fattade" att det stod fel på avropskortet som kom förra veckan. Igår slog det mig bara plötsligt att nåt nog var fel och när vi ringde FH så visade det sig vara just så ... Hur som helst så kunde de ändra beställningen, skönt det!
Vår snickare har föreslagit att vi ska byta smygen i köksfönstret eftersom vi ska ha kakel melan köksbänkarna och köksskåpen. Det han föreslår är att smygen ska sticka ut någon cm extra för det blir mkt snyggare med tanke på kaklet. Någon som har gjort som han föreslår? Eller som har kört på den variant som levreras från FH som standard och som kan visa upp bilder på hur det ser ut?
lollo83:
Så där är det för oss oxå, inte särskilt stor skillnad alls kostnadsmässigt och då är ju Doppingen ändå ett rätt stort hus. Och räntorna lär gå ner framöver!
Jag tror inte att listerna är färdigkapade, det ligger åtminstone väldigt långa "plankor" av något slag i vårt hus som ser ut som lister.
Ingen som har bytt ut smygen i köket p.g.a. kakling?? Se inlägg 186.
Nu har jag kollat på dina bilder Marimiis. Vet du hur långt ut från väggen som er panel bygger? Tänkte att man kanske kan jämföra det med hur mkt kaklet bygger. Det såg ju fint ut hos er, hur som helt.
Vi har ringt säljaren och frågat och han tyckte att det var en lite märklig fråga så han skulle ringa till snickaren och kolla hur han menade egentligen för om man gör smygen djupare så kommer det ju smygen att sticka ut rätt mkt från väggen ovanför kaklet och det kanske inte blir så snyggt.
Vi har ju gips på väggen. Som jag fattar det är poängen med att byta smygen att den ska sticka ut utanför kaklet när det är satt.
Jätteirriterad/ledsen/trött idag.
Plötsligt har vi fått veta att tapetseringen inte ingår för oss! Det enda som vi har sagt att vi ska göra själva är lägga golv + att målningen av huset inte ska ingå, det ska vi göra till sommaren, men det har tydligen han som har hand om entreprenaden inte fattat (hur det nu gick till - vi var väldigt tydliga på den punkten). Arggh...!
Det står ju i vårt kontrakt att målningen inte ska ingå, men tydligen ingår TAPETSERING i det också. Blir så himla trött ... En "komisk" grej är att vi har pratat flera gånger med den här killen om TAPETSERINGEN, fått telenr till han som ska göra jobbet osv., precis som om tapetseringen ingick...
Ska aldrig bygga hus mer! Det är bara krångel.
Tack för era uppmuntrande ord. Ja, det är jättetråkigt. Och vi har hela tiden 0 stöd från säljaren. Han blir bara arg om vi påtalar att vi inte är helt nöjda. Och lovar han mot förmodan att hjälpa till så får man ringa/mejla 5-10 grr och påminna honom för att han ska få tummen ur ...
Men vi försöker tänka positivt. Huset ser ju fint ut, snickarna verkar åtminstone vara noggranna. Så bara vi får flyttat in blir det nog bra (om vi inte blir ruinerade på kuppen först).
Nanna 79: Tycker ofta att man hör att eftersändningen inte funkar! Trist, men man tycker ju att det inte skulle vara så svårt att få det att funka?
LizLind: Huset ska vara klart 1 mars.
Vår snickare har satt i system att fakturera innan allt i ett åtagande är klart. Är detta vanligt?? Blir så trött ...