Inlägg från: Flaxa1 |Visa alla inlägg
  • Flaxa1

Fiskarhedenvillan, del 6

Vi har pratat med snickaren nu och han menade på att trots att han inte gjort klart hela det åtagandet som han har fakturerat så har han gjort saker på nästa åtagande, så därför ska vi betala ändå. Eftersom vi inte vill var osamarbetsvilliga så tänker vi betala.

Någon som vet var man vänder sig lämpligast för att få tag på en besiktningsman?

• Flaxa1

Men hur funkar det med de hantverkare som redan har gjort sitt jobb innan besiktningen? Ska man hålla inne pengar från varenda faktura man får? Vi har ju byggare som samordar vårt bygge vilket innebär att han fakturerar oss i olika lyft. Sedan betalar han i sin tur entreprenörerna.

• Flaxa1

Det var ju intressant. Fast problemet är ju för oss att vi inte får det specat mer än att "nu är åtagande 5" klart. Vi vet inte hur mkt pengar som går till vem, eller ens vilka entreprenörer som varit inblandade i just det åtagandet ...

• Flaxa1

Åh, vad kul Busungens mamma! Grattis!!

• Flaxa1

Grattis till Alvin!

Det där med trådkorgarna kanske är bäst att man undersöker då!

• Flaxa1

Jättefina bilder Busungens mamma! Vi har ju samma kök och till och med samma handtag, upptäckte jag! Så himla fint ihop, jag blev jätteglad när jag såg vårt kök för det var bättre i verkligheten än på alla bilder jag sett (och där var det oxå fint).

• Flaxa1

Vad tycker ni om FH:s nya hemsida då? Jag tycker den är rätt kal och tråkig + att jag inte gillar datortillverkade husbilder, ser konstgjort ut. Däremot fanns det mkt ny och intressant info + intressanta videoklipp om såna som byggt med FH.

• Flaxa1

Nu är det mindre än 14 dagar kvar tills vi ska flytta in, spännande!

• Flaxa1

Ja, det är många järn i elden just nu!

• Flaxa1

Det var verkligen snabbt Lollo83, grattis! Och grattis till ett utmärkt HUSVAL! =)

Själva är vi lite nervösa just nu eftersom det drar ihop sig till flytt. På onsdag är det besiktning! Kommer huset att vara klart tro??

Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 6