Inlägg från: Heavenlyfaith |Visa alla inlägg
  • Heavenlyfaith

Kan min mage bli fin utan operation?

Det beror ju alldeles på om det är musklerna som är förstörda så du fått kängurumage eller om det endast är övervikt. Jag hade endast övervikt o med hård träning o rätt kost så drogs allt ihop o jag har nu min gamla mage igen.
    Vissa kan dock inte göra något åt sin mage...

Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • Heavenlyfaith
    Anonym skrev 2008-12-16 20:08:57 följande:
    Även om magmusklerna har delat på sig kan man dra ihop magen. Men man kan aldrig få bort magen med varken bantning eller träning.

Vad menar du nu?? Varför skulle man inte kunna få upp magen med god kost o träning?? Det har jag o många med mig lyckats med!

Det är väldigt självklart att träning av magmusklerna stärker o lyfter upp magen.

• Heavenlyfaith
    Anonym skrev 2008-12-16 20:46:10 följande:
    viss kan du träna magmusklerna men inte träna dem så att musklerna gårihop till sitt ursprungsläge. jag har själv genomgått en op och detta besked av läkaren
    Det där är individuellt o din läkare har endast pratat om just din mage o just dina muskler.
    Mina muskler har gått illbaka till ursprungsläget efter att jag gick upp 35 kg snabbt under grav. Jag hade en väldig hängmage men nu är den borta o i mitt galleri finns bilder på hur den ser ut idag.
  • Heavenlyfaith
    Anonym skrev 2008-12-17 09:12:00 följande:
    Men jag tror att alla som svarat mig är ganska smala i vanliga fall eller hur?Jag är kraftig och har alltid varit det men vill ha bort min stora mage som hänger ner. Undrar om det är möjligt att få den att se bättre ut och då menar jag inte att den ska bli platt bara mindre utstående och utan häng? Om det är lite kvar spelar ingen roll för resten av min kropp har också former. Jag vill hamna på ca 75 kg men magen gör så mycket tycker jag, och inte roltigt att andra tror att man väntar barn.

Som sagt så är det väldigt individuellt.

Jag är i dagens läge o före grav precis ganska smal men jag har kämpat mycket med min vikt o legat uppåt 100-strecket så jag är inte en "smal tjej"... Jag har kämpat mig ner o kämpar nu för att stå kvar på min vikt.

• Heavenlyfaith

Men det är omöjligt o svara på hur det blir för just dig! Försök gå ner i vikt för flera anledningars skull o så hoppas man på att din mage blir fin efter träning. Blir den inte det o du hellre går överviktig så är det ju inte svårt o få tillbaks några kilon.
    Ingen här inne kan svara dig hur just du kommer se ut efter viktminskning o träning o definitivt inte utan en bild.

• Heavenlyfaith
    Anonym skrev 2008-12-17 13:45:12 följande:
    Vad innebär bukplastik?
    "magoperation"
Svar på tråden Kan min mage bli fin utan operation?