Mulliga mansgrisar
Jag blir så irriterad....
Vi köpte nyligen en helrenoverad lägenhet, men eftersom de fuskade ganska rejält med renoveringen har vi klagat på en hel del saker som de måste fixa i efterhand. Killen som är ansvarig för arbetet verkar vara av den åsikten att viktiga saker som renovering skall avhandlas män emellan för att det skall bli ordentligt gjort. Därför ringer han ALLTID till min man när de skall komma och fixa saker i lägenheten, trots att min man upprepade gånger bett honom kontakta mig istället eftersom jag är den som är hemma större delen av tiden (min man reser under veckorna).
Igår var ändå droppen. De var här och fixade duschen medans jag var hemma. På eftermiddagen ringde arbetsledaren till min man för att tala om att det var gjort och att de skulle komma tillbaka dagen efter (nu i morse) för att fixa andra saker!!! Det var ju tur att han ringde själv och informerade min man om att det var gjort, för det hade ju inte jag, en tjej (och dessutom gravid!!) klarat om att tala om för honom. Man skulle ju kunna tänka sig att han kunde ha talat om för mig när han var här att han skulle komma tillbaka dagen efter, men nej...detta maste uppenbarligen också gå via en karl.
Dessutom gillar han att komma och knacka på dörren tidigt på morgonen, gärna en halvtimme - 45 minuter innan han sagt att han skall komma. När jag öppnar klädd i morgonrock frågar han om han får komma in och verkar bli sur när jag säger att han minsann får komma tillbaka när jag är klädd. Detta har hänt flera gånger. (Anledningen att jag öppnar ändå är att jag misstänker att om jag inte gjorde det skulle han gå in ändå med huvudnyckeln.). Okej om han gör det misstaget en gång, men VARJE gång??Äckelgris!
GRRRR jag blir så sur!! Hur kan det fortfarande finnas sådana människor år 2005? Han behandlar ju mig som om jag vore fem år gammal och min man min pappa. Jag kan tillägga att jag nu i morse bad honom kontakta mig direkt nästa gång han vill komma och reparera något, varpå han skyllde på att han aldrig fått mitt nummer. Förutom att det inte är sant hade han kanske kunnat fråga min man om mitt nummer när min man bad honom kontakta mig. Jag tror dock inte att han kommer att ringa mig nästa gång heller!