• Wagram

Mulliga mansgrisar

Jag blir så irriterad....
    Vi köpte nyligen en helrenoverad lägenhet, men eftersom de fuskade ganska rejält med renoveringen har vi klagat på en hel del saker som de måste fixa i efterhand. Killen som är ansvarig för arbetet verkar vara av den åsikten att viktiga saker som renovering skall avhandlas män emellan för att det skall bli ordentligt gjort. Därför ringer han ALLTID till min man när de skall komma och fixa saker i lägenheten, trots att min man upprepade gånger bett honom kontakta mig istället eftersom jag är den som är hemma större delen av tiden (min man reser under veckorna).

Igår var ändå droppen. De var här och fixade duschen medans jag var hemma. På eftermiddagen ringde arbetsledaren till min man för att tala om att det var gjort och att de skulle komma tillbaka dagen efter (nu i morse) för att fixa andra saker!!! Det var ju tur att han ringde själv och informerade min man om att det var gjort, för det hade ju inte jag, en tjej (och dessutom gravid!!) klarat om att tala om för honom. Man skulle ju kunna tänka sig att han kunde ha talat om för mig när han var här att han skulle komma tillbaka dagen efter, men nej...detta maste uppenbarligen också gå via en karl.

Dessutom gillar han att komma och knacka på dörren tidigt på morgonen, gärna en halvtimme - 45 minuter innan han sagt att han skall komma. När jag öppnar klädd i morgonrock frågar han om han får komma in och verkar bli sur när jag säger att han minsann får komma tillbaka när jag är klädd. Detta har hänt flera gånger. (Anledningen att jag öppnar ändå är att jag misstänker att om jag inte gjorde det skulle han gå in ändå med huvudnyckeln.). Okej om han gör det misstaget en gång, men VARJE gång??Äckelgris!

GRRRR jag blir så sur!! Hur kan det fortfarande finnas sådana människor år 2005? Han behandlar ju mig som om jag vore fem år gammal och min man min pappa. Jag kan tillägga att jag nu i morse bad honom kontakta mig direkt nästa gång han vill komma och reparera något, varpå han skyllde på att han aldrig fått mitt nummer. Förutom att det inte är sant hade han kanske kunnat fråga min man om mitt nummer när min man bad honom kontakta mig. Jag tror dock inte att han kommer att ringa mig nästa gång heller!

• Svar på tråden Mulliga mansgrisar
  • Wagram

Vem vet:
    Ibland tror man inte att det ar sant...som om vi fortfarande levde pa 50-talet...!

• Vem vet

Ja, men din äckel gubbe är ju verkligen sjuresor värre Jag skulle bli galen på honom!!! Komma förtidigt på morgonen, gå in med huvudnyckel osv.

• Junija

puss: Inte tror jag han är bög för att han inte är kvinnohatare... Men det finns något som kallas personkemi

• Wagram

Junija:
    Sa du tycker att det ar okej for honom att bete sig pa det sattet om det skulle vara sa att han inte tycker om mig?

• Junija

Kitty Shark: Absolut inte!!!
    Jag menar bara att det kan finnas fler orsaker än att du är kvinna, som gör att han beter sig åt på det sättet. Alla som beter sig som den mannen är inte mulliga mansgrisar - kvinnor beter sig också åt på det sättet om t ex personkemin inte stämmer

• Wagram

Junjia: Nja, i det har fallet tror jag nog att det ar mer an att personkemin inte stammer, sadant kanner man. (Daremot naturligtvis inte sagt att kvinnor inte kan bara sig illa at ocksa.)

• bängolle

men det är väl lika bra att din man får sköta det där, så det blir ordentligt gjort.

• Björkeli

bängolle: Åh det är så gulligt med män med humor. O så roligt o se att män faktiskt kan ha det...

• Björkeli

TS: Försvarar inte alls den mannen ni har hos er, men jag upplever själv att det ofta är så djupt inrotat i människors beteende hur de ska bemöta människor, vem de ska vända sig till osv efter kön.

Min sambos farmor t ex vill alltid prata gardiner, blommor, mattor osv med mig. Det är bara det att sambon har ett större intresse av heminredning än mig, jag bryr mig inte nämnvärt! Sist vi var där pratade sambon om gardiner, varpå farmodern vänder sig till mig med frågor hela tiden! Jag hade inga svar, det var ju inte jag som skulle byta gardiner utan sambon. O trots att jag påtalade detta för henne, så fortsatte hon ändå att prata direkt till mig.

Sen frågade hon vem som vattnade MINA blommor när vi var där o för att slippa förklara att jag tagit död på de få vi hade sa jag bara att min mamma fixade allt här hemma åt oss.

Tycker inte att han agerar rätt, när din sambo faktiskt bett han att ha kontakten med dig, men jag kan ändå se att det finns säkert andra anledningar än bara kvinnohat osv...

• Korpan

personkemi hit eller dit...jag tror mannen är en idiot helt enkelt. Tala om för honom att han beter sig illa och be honom skicka en annan att renovera hos er istället.

• Hjortrongull

Han ska vara trevlig mot dig, det ingår i serviceyrket!
    Å det oavsett personkemi.
    Annars så är ju just hans firma inget att ha...

• Wagram

Sitter har och ar arg pa samma idiot igen. Idag var det hantverkare har for att byta ut nagra av koksluckorna/ladorna som var sneda/felaktiga. Sedan i april har vi vantat pa att detta skall goras. Tror ni att de hade ratt material med sig? Istallet for en stor lada hade de en liten, tva koksluckor hade aldrig blivit bestallda, osv. De hade dubbelkollat bestallningen innan de kom, sa det var bestallningen som var felaktig fran borjan, inte hantverkarna som fatt med sig fel grejer. Och vem tror ni var ansvarig for den bestallningen....? Ja, just det. Jubelidiot!!! Tror inte jag far skriva vad jag har lust att gora med honom just nu, men ni kan nog tanka er...!!!GRRRRRRRRRRRRR.

• Korpan

Låter som om du pratar om vår vaktis.....Ville. (Bara ett smeknamn, inte hans riktiga)

• Progressiv
    Wagram skrev 2005-07-29 18:38:24 följande:

Hur kan det fortfarande finnas sådana människor år 2005?

Det ser inte bättre ut 2016, tyvärr.
Svar på tråden Mulliga mansgrisar