• Tualisa

Nån som helammat prematurbebis länge?

Jag har helammat min lilla tjej som föddes 31+2 tills hon var 7 mån okorrigererat.... alltså 5 mån korrigerat. Hon var ej intresserad. Nu har hon ratat bröstet på dagen, ammar morgon och kväll men annars vill hon ej. VIll ej ta flaska heller.. det ända som gäller är gröt... har försökt med purer av mat men hon vill ej ha. Kan ju inte ge gröt 4 gånger per dag, eller?
    Men det är ingen fara att amma så länge. Neo har sagt till mig att jag kan börja ge smakisar när hon verkar intresserad av vad iv äter... och det är hon inte förrän nu. Min tjej väger inte så mycket kring 5800 gram.. jag vill att hon ska äta mera så att hon ökar i vikt, men vet ej hur jag ska lägga upp dagarna med matningen..

Lilla Alva är här
  • Tualisa

Verkar bara helt enkelt som om hon inte vill amma på dagen längre... jag försöker alltid erbjuda henne bröstet. PRoblemet är nu att hon inte tar flaskan heller, inte så bra iallafall. har hänt att hon tar den vid nått tillfälle och äter ca 20 ml. Var och vägde idag på bvc och hon har inte gåttupp så mycket sista månaden, trist. Måste försöka hitta på något nu.. eller så ge henne gröt istället

tinaw skrev 2009-01-12 19:01:20 följande:
    Visst kan du väl ge gröt flera gånger, om det är det hon vill ha. Vill hon inte amma på dagen eller är hon upptagen av allt annat eller vad är det som gör det tror du?
    Lilla Alva är här
  • Tualisa

jag har faktiskt inte testat att liggamma.. tror du att det funkar bättre? har hört att mjölken inte rinner lika snabbt då.... jag har ju itne så mycket mjölk.. eller det kanske jag har men det verkar som hon blir frustrerad när det inte kommer tillräckligt snabbt. Jag ska prova ikväll Ska försöka erbjuda henne bröstet efter alla måltider så får vi se om hon ökar på produktionern

Lilla Alva är här
Svar på tråden Nån som helammat prematurbebis länge?