• tinaw

Nån som helammat prematurbebis länge?

Jag har aldrig hört att man inte ska korrigera maten, det vill jag gärna läsa någon referens på ifall någon har en länk, nyfiken! Mina prematurer har haft känsliga magar, mycket magont, allergier osv, så det har känts helt rätt att korrigera även maten.

Matintroduktion vid 4 månader ska BVC inte rekommendera, förstår inte varför så många BVCn verkar envisas med det. Superkonstigt att gå emot både WHO och svenska rekommendationer, speciellt som 6-mån rekommendationen har bra på fötterna! Med det sagt så märker man ju när ens barn börjar bli intresserat av mat, slicka, titta bedjande, sträcka sig osv...

• tinaw

cloudberry79 skrev 2008-12-28 01:56:30 följande:

Man ska inte korrigera åldern på prematurer, enligt barnläkarkonferensens beslut i februari -08, ska se om jag hittar referensen.. Annars ska er barnläkare vara informerad om detta.
    Tack!
  • tinaw

Visst kan du väl ge gröt flera gånger, om det är det hon vill ha. Vill hon inte amma på dagen eller är hon upptagen av allt annat eller vad är det som gör det tror du?

• tinaw

Jag har märkt att lite olika saker funkar i olika perioder. Och i den där perioden har mina barn ibland tyckt bättre om att ligga och amma, inte vet jag, om de har slappnat av och koncentrerat sig bättre eller nåt. De har varit rätt vilda i den åldern i alla fall, och att amma har legat långt ner på listan över saker att göra när inget annat intressant händer = nattetid enbart fast sen har det gått över igen.

Svar på tråden Nån som helammat prematurbebis länge?