• tovatilltusen

Tror ni att man kan använda endagslinser som månadslinser?

Läste på Aftonbladet idag att man kan använda endagslinser lika länge som månadslinser bara man rengör den på samma sätt som månadslinser. Vad tror ni, törs man prova?

• Svar på tråden Tror ni att man kan använda endagslinser som månadslinser?
  • Vem vet

Säg till när ni har testat. Jag vågar inte.... En/två dagar men inte en hel månad, de är ju så tunna...

• bustösen

jag använder månadslinser minst två månader, fungerar jättebra! jag har märkt att efter knappt tre månader så får jag lite fokuseringsproblem (jag tror jag har en tyngd i ena kanten på linsen men är inte säker) då linserna är för tunna, men man sparar ju faktiskt mycket pengar på det!
    man får ju helt enkelt tänka på att inte ha i linserna 12-13 timmar varje dag och sköta dom nogrannt så är det inga problem!

• Poena

Jodå det går nog Jag har kompisar som har sina månadslinser i två månader!

• Vem vet

Ja, månadslinserna kör jag ca 2 mån. man känner ju när de är för gamla.

• Vem vet

De blir lite dimmig, inte så bekväma och ögonen blir lite trötta... Vilken bra beskrivning

• Themis

Ja jag hade då inte vågat satsat på att ha dem en hel månad, men kanske nåt mellanting i alla fall,efter att ha rådgjort med ögonläkare.

Risken man tar är ju att linserna kanske inte blir ordentligt rengjorda och att de samlar på sig lite bakterier eller en beläggning som kan irritera ögat.

Ögoninfektioner är inte att leka med och själv har jag faktiskt inte linser alls, pga det och att jag som allergiker inte vill ha minsta lilla miljondels rest av rengöringsmedel i ögonen.

Men men, jag är paranoid, å andra sidan.

• Slumraren

Hmm, näe, jag väljer nog att spara pengar på något annat än min syn, den är liksom för värdefull för att jag ska vilja riskera något.

• gullepluttjej

Håller med Bimsan... Min kompis hade sina linser längre än rekommenderat och hon drog på sig en infektion som hette duga....

Svar på tråden Tror ni att man kan använda endagslinser som månadslinser?