• Tildamamman

Josefssons, Ellos, H&M m.fl ??????

Tänkte ev beställa lite vinterkläder och kanske (stort kanske...) en overall om jag hittar en som känns riktigt bra. Tyvärr har jag ingen koll på vare sig kvaliten eller servicen hos de olika katalogerna då jag föredrar att shoppa irl egentligen då tid finns.

Så kära familjemedlemmar öppna ert stora shoppinghjärta nu... Ris och ros, jag vill höra rubbet

• Svar på tråden Josefssons, Ellos, H&M m.fl ??????
  • mammutten81

H&m tycker jag är bra, och storlekarna också, men byxorna är för mig med bredare höfter ett moment som behöver provas, men inte alltid.

Ellos har en del skit, men mycket bra också!
    Gympadjjor, sneackers, kängor är av bra kvalité.
    Likaså underkläder och ytterkläder är prisvärda.

Halens är samma som ellos, men försöker vara modernare. ( inte alltid det lyckas..hihi)

Jag beställer ofta kläder, men mycket sitter bra, medan jag brukar få byta ngt enstaka plagg, men så omständigt är det inte, utan man lägger i påsen de kom i och lämnar in på posten bara.
    Vissa klagar över storlekarna, men så är det ju i affären också, från modell till modell liksom.
    Men utgå fårn det du har idag.
    Sedan brukar jag ta "inom 24 timmar", då får man det fortare.

Men favoriten som har bra kvalité, MKT fina barnkläder, och dyra OCH billiga och SNYGGA kläder är ju absolut.......

www. laredoute.se

• Tildamamman

Tack för ditt svar!!
    Men en fundering....Skor, hur är det att beställa det?? Sitter de som tänkt eller blir det bara fel. Jag tycker att det vanligtvis är svårt i en skoaffär och har svårt att tänka mig att det skulle gå att beställa skor som överhuvudtaget passar ?!?!

• KajsaSthlm

Håller med mammutten81! La redoute är kanon. Lite annorlunda och fina kläder. När ordern är packad och sänd så får man ett mail om det. När jag har beställt så har det gått fort att få sakerna. Dock får man tänka på att kläderna är ganska små i storlekarna. Beställ gärna en storlek större.

• mammutten81

De har rätt "vanliga" modeller igentligen som nog är i ngn standar storlek på bredd m.m
    Men jag har asbreda fötter och tar på sandaler en storlek större.
    Medans sambon får perfekt varje gång.

Som sagt prova dig fram.

• mammutten81

Ja precis, La redoute har alltid en storlek mindre, men annars sitter de bra!
    Beställ en katalog tipsar jag!

• symaskinen

La Redoute är jättebra! Dock tycker jag att färgerna kan vara lite missvisande i katalogen. Bon á parte har också jättefina saker tycker jag...men har aldrig beställt därifrån.

• mammutten81

Bon är dyrt tycker jag.

• symaskinen

Ja det tycker jag med...men då är det så bra med mormor !
    Använder den mest som inspirration, bilderna brukar vara fina men plaggen är ju egentligen inte så orginella.

• Tildamamman

Fick La Redoute här om dagen....Men NÄR hinner man titta igenom den???? Telefonkataogen är NÄSTAN (!!!!) TUNN i jämförelse!!!

Så tyckte jag att kläderna var rätt dyra där eller??

• mama80

Jag ÄLSKAR La Redoute!!!!!! Kan titta i den 100 gånger och hittar alltid något nytt jag vill ha

• symaskinen

Jag tittar aldrig på herrkläder och inredning i La Redoute. Man måste sätta gränser ! En del tycker jag är onödigt dyrt där. Gillar dock dra-på-lakan ...men har aldrig köpt det.

Såg idag i Ellos, en korvmaskin som kokade korv i en behållare i mitten. På sidorna var det 2 metallhållare( trodde vid första åsynen att det var massagestavar !) som man skulle sätta på Frensh hot dog-bröd på och värma upp! !!!!!
    Vilken onödig pryl!!!

• Tildamamman

men symaskinen....Kanske var det inte en Korvmaskin av den sorten som du tror??!! Kaske var den till för att mjuka upp vissa delar som på äldre dar inte orkar lika bra som i ungdomen??

Ahh, här har i en ny affärsidé! Vem har sagt att vacumpump är den ultimata lösningen??

Åhh, nej, jag brukar skippa herrsidorna också.....men förståss de dagarna då jag känner att jag skulle vilja ha en snygg spenstig karl i bara underkläderna som står här ute och donar i trädgården, ja då brukar jag kika lite på herrarnas underkläderssidor. För visst kan man beställa männen????

• symaskinen

Jo, det var det nog ! Brevid var det en bild på en fritös !
    Det är rättså kul att bläddra igenom de sidorna, man hittar den ena saken efter den andra som man aldrig trodde att man skulle behöva !

• Tildamamman

Saker som man aldrig trodde man behövde...jo suck, pust känner igen det sååå väl. Tyvärr så är jag bra på att inbilla mig att jag VERKLIGEN behöver de där onödiga prylarna.

Just idag undrar jag mest om jag kanske kan köpa hem en artig man som kan förklara varför hunden alltid går över gatan och skiter, en annan karl till att gräva bort dammen och en tredje för att städa upp huset.... Fast kanske fixar den perfekta tjejen städningen bättre??

Men än har jag faktiskt inte beställt något *berömmer mig själv*!! Hoppas på att de börjar skicka ut rbatter snart

• symaskinen

Gräset är väl grönade på andra sidan vägen !

• Tildamamman
    Där har vi det!! hunden vill skita kungligt!!
Svar på tråden Josefssons, Ellos, H&M m.fl ??????