• aktuelle

större dockskåp i trä, vardå?

är på jakt efter ett större dockskåp i trä (större/rejälare än lundby) i present till barnen, men jag hittar inget bra. Vet att ellos haft en hylla som var som ett hus förut, men det finns inte kvar mer... några tips på var jag kan hitta något på webben, fanns inget i butikerna i stan :( Tänkte ha det ihop med bla sylvanian families gubbar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-19 08:19
    det blev ett från hikmet, blir nog bra :)

• Svar på tråden större dockskåp i trä, vardå?
  • aktuelle

hoppas på att kunna hitta billigare, men det var ju några alternativ iaf :) tack!

S vali s skrev 2008-12-17 22:49:52 följande:
    Hos Trä-Otto finns ett större dockhus www.traotto.se/
  • chicopico

Min granne köpte ett jättefint på blocket
    nån snickare som hade lite tid över typ... jättefint men inte så värst billigt..

• S vali s
    aktuelle skrev 2008-12-17 22:52:37 följande:
    hoppas på att kunna hitta billigare, men det var ju några alternativ iaf :) tack!
    Det är lite dyrt men hållbart
    Dottern fick det större förra julen, hon brukar ta bort ena taket och sitta uppe i dockskåpet och leka
    Den late får brått när det blir kväll
  • aktuelle

hållbart lät ju lovande :) vill ha något som de kan leka med länge

S vali s skrev 2008-12-17 22:58:16 följande:
    Det är lite dyrt men hållbart Dottern fick det större förra julen, hon brukar ta bort ena taket och sitta uppe i dockskåpet och leka
  • mamma me tre

vi köpte ett rejält dockhus i trä på toys r us....

• aktuelle

var på toys r us idag, men hittade inget intressant. hur ser ert ut?
    mamma me tre skrev 2008-12-17 23:38:22 följande:

vi köpte ett rejält dockhus i trä på toys r us....
  • mamma me tre

Det är i två våningar och helt i trä.... man kunde köpa till en extra våning om man ville...

• aktuelle

efter mycket om och men så beställde jag det från hikmet, hoppas det är finfint :) har inte netto i närheten så det hade inte varit ett alternativ. bra pris var det ändå, ville helst inte lägga mer än 500 kr :) hittade ett för 499 kr på barnens hus, men då följde det inte med dockor, men 16 möbler.. var enklare /tråkigare än det från hikmet..

Moonis skrev 2008-12-18 17:47:46 följande:
    Denna har vi, jätte bra. Har haft på Netto ett tag för runt 150:-men vet inte om det finns kvar. www.hikmet.se/Product.aspx&His...|1735
  • Moonis

aktuelle skrev 2008-12-18 19:27:53 följande:

efter mycket om och men så beställde jag det från hikmet, hoppas det är finfint :) har inte netto i närheten så det hade inte varit ett alternativ. bra pris var det ändå, ville helst inte lägga mer än 500 kr :) hittade ett för 499 kr på barnens hus, men då följde det inte med dockor, men 16 möbler.. var enklare /tråkigare än det från hikmet..
    Det är ett lagom gulligt hus, tror ni kommer bli jätte nöjda
  • fam kaos
    aktuelle skrev 2008-12-17 23:35:55 följande:
    ni får gärna hojta ifall ni hittar detta någonannastanns.www.harald-nyborg.se/bigimages/6365.jpg
    Det såg ju jag igår på harald nyborg. Det är jättefint men de har ett rosa i trä som är så vackert att man får tårar i ögonen.
  • mamma me tre

Det var ett sånt dockhus vi har, som du beställde från hikmet.Du kommer bli nöjd!

• aktuelle

jo, men tänkte på något annat ställe än harald nyborg, finns nämligen inte här ;)
    fam kaos skrev 2008-12-18 19:49:37 följande:

Det såg ju jag igår på harald nyborg. Det är jättefint men de har ett rosa i trä som är så vackert att man får tårar i ögonen.
Svar på tråden större dockskåp i trä, vardå?