Inlägg från: livet från ljusa sidan |Visa alla inlägg
  • livet från ljusa sidan

Gbp=Gastric bypass

Hej tjejer.

Är hemma på permis från sjukhuset. Åkte in den 30/11 för jag hade svårt att andas och hade ont i magen och kräktes.(Hade sökt två dagar tidigare hos vårdcentralen men blev hemskickad med värktabletter och det var tydligen ngt muskulärt) Efter många turer fram och tillbaka visade det sig att jag hade lunginflamation och en inkapslad infektion i mjälten. Min sänka låg på 550 när jag kom in och den skall ligga på 5. De lade in mig på IVA med en gång och sade att det var tur att jag hade sökt igen. Väl på sjukhuset så går inte sänkan ner utan jag fick byta antibiotika 5 gånger innan den kroppen började svara på behandlingen. Nu har jag iaf fått komma hem över helgen och hoppas att jag blir utskriven på måndag när jag skall tillbaka och ta lite prover och se så allting är på rätt väg. Mår inte särskilt bra och är trött men hoppas som sagt att det är på rätt väg nu.

Detta var en komplikation efter open som kom 4,5 vecka efteråt och det berodde på att min mjälte satt fast lite granna i magsäcken så de var tvugna att skära loss den och då blev det lite blod som aldrig försvann utan låg där och växte till med några goa bakterier

• livet från ljusa sidan

God fortsättning på er alla!

Skönt att höra att det gick bra för er att äta lite julbord ni som gjorde det. Jag har aldrig dumpat på socker eller fett, men två gånger när jag varit så otroligt törstig vid maten och råkat dricka lite för tätt på.

Jag gick ner nästan 9 kilo på sjukhuset och mitt huvud har verkligen inte hängt med, känner mig som innan operationen fastän jag gått ner hälften redan. 20 kilo, helt otroligt egentligen men ack så tråkigt när man inte känner sig finare och lättare. Det kanske kommer när jag blir helt frisk.

• livet från ljusa sidan

halloj!

Peand, jag har precis samma problem med att inte kunna ligga på sidan i sängen för då gör det jätteont i höften just. Jag brukar alltid ligga på mage men eftersom jag fortfarande har jätteont efter lunginflamationen och mjältinfektionen så fungerar inte det

Jag köpte en ny jacka på stadium på rean, jag kom i en strl 38!!! Helt otroligt, nu är den lite lite tight men jag tänker eftersom man går ner hela tiden så är den nog bra om ett par veckor.

Jag har redan gått ner hälften ungefär av vad jag hade hoppats på att gå ner och jag har bara varit opad i två månader. Det är alldeles för fort men jag tror det är eftersom jag varit sjuk också. Jag har inte hängt med i huvudet kan jag säga utan känner mig som innan open ungefär, vilket jag tycker är skittråkigt eftersom man då inte kan njuta av viktnedgången. Har ni hängt med i huvudet??

• livet från ljusa sidan

felicia: ja visst är det konstigt, men det var en sådan dunparkas som är ganska stora i storleken och den är liiiite tight än så länge. Jag är iof bara 160 lång också... Men jag håller med, det låter konstigt att komma i strl 38. Fast på alla andra kläder har jag strl 42-44.

lilW: Som de andra skriver så är det jättesvårt att säga för även om man väger mkt från början så kan man ha svårt att tappa. Försök att fokusera på att äta 6-8 mål per dag och bra med proteiner så kommer det nog gå jättebra!

melvinmeja: Du är jättefin!! Modigt att lägga ut kort i underkläder, jag vågar knappt titta på mina egna!

• livet från ljusa sidan

faster fia: jag antog att du menade efter operationen? Om du menar att du skall flyta innan så är det nog bäst med modifast, nutrilett eller naturdiet för att få all näring rätt.

Alla ni som flyter, det är skit och tråkigt och baj och fan och så vidare. Men försök härda ut, det är sån liten del av era liv. Men jag skall säga att jag fuskade några gånger och sedan så fick jag inte i mig alla påsarna varje dag heller och så men.... ja det bästa är ju om man bara gör så gott man kan!

maddisen: varför har du ont i magen??

• livet från ljusa sidan

Goddag!

Vad skall ni göra imorgon? Vi skall bara vara hemma och ta det lugnt, så himla skönt. Nu är jag ju inte riktigt frisk så det skall bli extra skönt att bara vara hemma. Min sambo lagar den mesta av maten när han är hemma och han har inte riktigt förstått att jag inte får äta för fet mat utan han tror att jag bara kan ta lite mindre så är allt frid och fröjd. Åh kan bli tokig ibland, hoppas man kan lära gamla hundar att sitta

Just det ja, jag har två burkar resource protein pulver som jag gärna vill bli av med inboxa mig om ni är intresserade

• livet från ljusa sidan

maddisen: jag tycker det låter konstigt att du skulle ha ont i magen på grund av övervikt? Om du har så ont tycker jag du skall söka hos vårdcentral, det kan ju vara cystor eller gallsten eller vad som helst. Hoppas det löser sig för dig!

• livet från ljusa sidan

Är det bara jag som stör ihjäl mig på "kompisar" som säger, nej nu behöver du inte gå ner mer. Du är så fiiin som du är nu. Herregud, du kommer se sjuuuk ut om du går ner så mycket som du säger att du vill gå ner. SÅ mycket kan du inte gå ner.

Jag har gått ner hälften av min övervikt och drar fortfarande runt på dryga 20kgs övervikt, nej jag kommer inte se sjuk ut jag kommer vara normalviktig!

Är det fler än jag som får höra sånt här?? Blir faktiskt ledsen att folk inte kan glädjas med en utan alltid måste försöka trycka ner en.

• livet från ljusa sidan

t5rTack!! Skönt att höra att jag inte är ensam!! Ja visst är det konstigt att de säger att du kommer se sjuk ut när de själva inte ser sjuka ut och väger i proportion till deras längd. Det måste bara vara avundsjuka.

Vissa "kompisar" som själva kämpar med dålig självkänsla och har svårt att glädjas när det går bra för andra har nog svårt att se att den person som alltid varit tjock och på det sättet aldrig ngt "hot" nu helt plötsligt blir smal och kan ha snygga kläder och bryr sig mer om sig själv. Det är min teori iaf.

lillarina: jag tappar också hår, inte i de mängderna som du beskriver men ganska mycket. Men jag har att ta av så för min del är jag bara glad!

anna sol: Hoppas din platå släpper snart! Du är ju så nära nu Men tänk på att det är bra när det går lite långsamt ibland så hänger hud och huvud med

Sparkle: Åh jag hade också velat ha en garderob att få gå i

trollsanna: Lycka till med flytet!! Det kommer nog gå kanon!

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass