Gbp=Gastric bypass
Hej tjejer.
Är hemma på permis från sjukhuset. Åkte in den 30/11 för jag hade svårt att andas och hade ont i magen och kräktes.(Hade sökt två dagar tidigare hos vårdcentralen men blev hemskickad med värktabletter och det var tydligen ngt muskulärt) Efter många turer fram och tillbaka visade det sig att jag hade lunginflamation och en inkapslad infektion i mjälten. Min sänka låg på 550 när jag kom in och den skall ligga på 5. De lade in mig på IVA med en gång och sade att det var tur att jag hade sökt igen. Väl på sjukhuset så går inte sänkan ner utan jag fick byta antibiotika 5 gånger innan den kroppen började svara på behandlingen. Nu har jag iaf fått komma hem över helgen och hoppas att jag blir utskriven på måndag när jag skall tillbaka och ta lite prover och se så allting är på rätt väg. Mår inte särskilt bra och är trött men hoppas som sagt att det är på rätt väg nu.
Detta var en komplikation efter open som kom 4,5 vecka efteråt och det berodde på att min mjälte satt fast lite granna i magsäcken så de var tvugna att skära loss den och då blev det lite blod som aldrig försvann utan låg där och växte till med några goa bakterier