Gbp=Gastric bypass
God fortsättning på nya året! Är alltid lika förvånad att det är januari helt plötsligt från julstök och nyårsfix
Jennie: gud vad fin du blev i nya frisyren! Skönt att känna sig "normal", måste få fråga hur lång är du?
God fortsättning på nya året! Är alltid lika förvånad att det är januari helt plötsligt från julstök och nyårsfix
Jennie: gud vad fin du blev i nya frisyren! Skönt att känna sig "normal", måste få fråga hur lång är du?
jennie: haha ja men ibland får man väl ta bmi tabellen med en nypa salt Fin som sjuttsingen är du iaf
sparkle: Skönt! Grattis!
Annasol: helt fantastiskt!!
Innan när jag har druckit nutrilett så tänkte jag hela tiden på att det var chokladmilkshake med banan. Just det där pulvriga känns lite som mosad banan så då var det inte så himla äkcligt ändå.
Jag hoppas att jag ALDRIG med behöver gå på pulver, jag hoppas jag aldrig behöver banta i hela mitt liv!! Är så trött på det
snuffelgumman: grattis!
Gud jag är så sugen och går och småäter hela tiden!! Äter typ hela tiden...
Vet inte om jag äter rätt eller mängder eller något alls, skönt att jag skall på återbesök hos dietisten den 4 feb.... Jag är nog dålig på att äta tillräckligt med protein plus att jag dricker aaaaaldeles för lite.
Någon som har bra tips på proteinrika saker??
Lycka till er som skall in imorgon!!
Jag opererades i varberg den 28okt och jag har bara positivt att säga om varberg. Läkarna är underbara och sköterskorna är underbara. Varberg skall/har börja med att operera med robot som ger högre precision och mindre komplikationer. Fråga om det om du kommer dit! Jag fick en komplikation med det handlade om att min mjälte fick en blödning på grund av att den satt fast i magsäcken på ett sätt som den inte brukar göra. Detta syntes inte under operationen utan upptcäktes först 4 veckor senare när det blivit en infektion. Läkarna kommer förbi varje dag och kollar till en och ser hur allting går och hur man mår. Som sagt underbara!
anna sol: stämmer in med övriga, runt 30-32?
Välkomna hem alla opererade, min mage låter som åskan en stund efter jag ätit med. SPeciellt på kvällen.
Lycka till nu alla som skall opas, kommer gå så bra!!!
anna sol: stämmer in med övriga, runt 30-32?
Välkomna hem alla opererade, min mage låter som åskan en stund efter jag ätit med. SPeciellt på kvällen.
Lycka till nu alla som skall opas, kommer gå så bra!!!
zizter: wow det var inte dåligt med 57!!!kilo. Förstår att du vill ha en liten paus nu. Hur mkt har du kvar att gå ner?
Jag är också medlem i platåklubben, har stått stilla sen jag kom hem från sjukhuset och det är nu en månad sedan. Pendlar mellan 75-78kg och vill ner till 58 så det är nästan 20kg kvar...... jag tror jag slarvar lite och skall också försöka mig på att skriva matdagbok.....
Anna vi får försöka peppa varandra så gott det går, men som någon skrev ibland så kan vi itne göra så mycket för kroppen bestämmer lite själv och vi kan bara göra så gott vi kan för att den skall hitta balansen igen.
faster fia: sätt mobilen på att påminna varannan timma och ät ngt litet, det är mitt bästa tips. Hur man dricker mycket vatten har jag inga tips på för det är jag urkass på själv.
faster fia: Det med två dl mjölk antar jag att maddisen menar när man flyter inför op. Annars skall du dricka mycket mjölk!
Har du provat keldas soppor?? Mkt goda och många att välja på. Sedan så åt jag mycket yoghurt och fil och proviva soppor,
moj katile: Precis så kände jag inför open..tänkte och tänkte och tänkte hela tiden och tyckte dagarna segade sig fram. Men nu när jag sitter här tre månader senare så känns det helt overkligt och hur snabbt det gick egentligen! Jag kan sitta här och läsa om er som väntar och tänker att jag vill också få min op!! Och i samma sekund komma på att jag är ju redan opad, ibland så är faktiskt väntan inte helt bortkastad och lite bitterljuv... Hoppas jag får fram vad jag menar för det kan vara lite svårt såhär genom datorn...
sabina: jag hade bmi 39 och är opad...
zizter och peand: Roligt att få se er Och Ni är verkligen jättefina!!
Jag ångrar att jag inte tagit riktiga kort där man kan se skilnaden.... skall se om jag kanske kan hitta några på datorn som man vågar sig på att visa....
de är verkligen urkassa bilderna men....tänkte kanske våga mig på att visa mig...
www.jessicaochlivet.blogspot.com
moj katile: Tänk att går du inte ner så får du inte operationen, jag förstår dig. Det var skitsvårt, men det måste gå!! Jag har pratat med en tjej som inte gick ner och hon fick 6 månader till att försöka. Det är INTE roligt att få open uppskjuten för att man inte går ner. Skriv in dig på VV och få den hjälpen och tänk som ett mantra, bara 2 mån!!
Skrotis: WOw vilken skillnad! Bra kämpat, känns underbart kan jag tänka mig. Stor kram!
felicia: Skitsnygga kläder!! Vart kommer skinnjackan ifrån??
Har ni sett det här halv åtta hos mig??? Den ena tjejen är opad och gått ner 52 kg
melvinmeja: du var fin innan också!! Men jättefin nu!!
blackbutterfly:
Man kan ju faktiskt tugga maten Jag använde aldrig stavmixer eller annorlunda mat utan jag tuggade ordentligt tills allting var sönderldelat och åt vanlig mat.