• vänat

Gbp=Gastric bypass

Hej pa er alla nya och gamal vanner!! Sitter pa intenet cafe i Brasilien just nu skulle vilja veta hur de ar och gatt for er som haft/har problem med at fa skavsar pa in sidna av laren har de blivgit batter nar ni forloarat vvikt? Och hur snart da?

Menar man kan ju inte ga med byxunderkjol pa staranden precis. Och shorts gillar jag inte direkt.

Inboxa garan svar till mig eftersom jag sa sallan ar inlogga har.

For er som undrar sa kommer jag hem i gen den 2maj

• vänat

justmystica skrev 2009-02-13 10:19:49 följande:

Hej tjejerna! Jag kommer med en fråga igen hehe. Hur länge har era platåer varat? Jag står foooortfarande stilla och är lite rädd för att operationen inte ska fungera på mig. Det har stått stilla i snart fyra veckor nu.Den 26:e ska jag tillbaka till sahlgrenska och är lite rädd för att jag kommer få en utskällning haha.
    Jag har haft en plata pa 3,5 mander av de som hittils vara som langst.
  • vänat

Hjärtat 2005 skrev 2009-02-20 12:52:08 följande:

Halloj allihopa!En liten fråga...Jag ska ut å äta med arbetskollegor på ons, första gången på resturang sedan op (1/9 2008)..Ni som har ett sådant där kort man får på sjukhuset, som man kan visa på resturanger att man är opad å kan få mindre mat...Har ni visat upp det? Har någon blivit nekad?Trevlig helg!
    Jag har blivigt nekade de tav ganger jag vissat kortet trots att jag ocksa foklart.

Sa da sa jag bara ok gar till et antsatle och sa missade de bade mig och de tva vanner jag hade meg mig som mat gaster.
  • vänat

Zolen1 skrev 2009-02-21 14:01:00 följande:

Ni som är opade, om ni blir sugen på nått på kvällen vad tar ni då?? Förr blev de ju chips eller godis men nu har jag helt IDE TORKA!! Vill ha nått gott och gärna nyttigt.
    Jag har allt sedna jag opas ata pa kvallen da oftas nagon somrgas i blad frukt beror lite pa var jag ar om jag ar hemma eller ute pa vift.

Orkar jag fixa ording en fruk sallad da jag ar hemma gor jag en sadan.
  • vänat

Nane skrev 2009-02-22 10:43:30 följande:

Hej! Jag kikar in här för att min mamma har fått operation beviljad Väntetiden för operation i vårt landsting är tyvärr lång så hon funderar på att söka till annat landsting.Finns det något sjukhus som är "extra bra/duktiga" i Östergötland, Södermanland eller Stockholm?Hon vill helst ha titthålsoperation.Hur länge har ni varit sjukskrivna efter operationen?Tack på förhand!
    Vilka sjukhus som har kortare vante tider kan du kolla upp pa vantetider inomvarden en specil sida tror de lanken finns i trad starten.

Sen ska du du vara medvetom att de inte alltid stammer de vantetider som star de beror pa om de ar uppdaterade eller inte.

Da jag ringde runt til sjukhus dar de stod att deingen vante tisder hade var de andock typ 2ar vantetid och dar de kunnde sta att de hade tav ar vante tid var de 3mander sa tror ej pa vad som star utan ring runt och kolla i stallet.
  • vänat

Lils skrev 2009-02-23 09:33:55 följande:

Uch bröt ihop i morse jag har bara varit opad i 4 dagar men börjar redan funder på vad jag gett mig in på? Inte för att jag ångrar min op men jo kanske nu när det känns så här jobbigt jag ska flyta i 4 veckor och känner redan illamående för allt flyt jag köpt?? Har ni några bra tips som man kan flyta på soppa till mellan mål ja ALLT som fungerat för er. Tack snälla på förhand.
    Kan ju gora soppa pa de mesta postis,fisk,kott du mara mixar de sa blir de slatt soppa. Lycka till.
  • vänat

Lils skrev 2009-02-23 09:33:55 följande:

Uch bröt ihop i morse jag har bara varit opad i 4 dagar men börjar redan funder på vad jag gett mig in på? Inte för att jag ångrar min op men jo kanske nu när det känns så här jobbigt jag ska flyta i 4 veckor och känner redan illamående för allt flyt jag köpt?? Har ni några bra tips som man kan flyta på soppa till mellan mål ja ALLT som fungerat för er. Tack snälla på förhand.
    Nagot gatt smak sat te svartvinaber,cirtron eller vad du nu kan gilla.
    Citron/lami vatten.
  • vänat

Lils skrev 2009-02-23 22:00:12 följande:

LykkesMamma skrev 2009-02-23 10:34:46 följande:
    Tycker också att det är grymt orättvist och konstigt men som sagt bröt jag ihop idag ringde Danderydssjukhus och undrade hon sa att dom gjort en studie som visat att det tar 4 veckor för tarmen att läka och därför måsta man flyta i 4 veckor pest och pina. Får jag fråga vad du flytit med jag hittar INGET jag tycker om....
    Hur kan de vara sa ex lycksel dar far de borja med vanlig mat pa en gang sa flyta 4 veckor tja inte vet jag.

Sjalv fick jag kanna efter flyt blev 4 dagar sen pure en och halv sen vanlig mat opades da pa kss= karnsjukhuset skovde 16/4 2008
  • vänat

Nagon har som har en meijl adress til kiurhmotagning pa kss??

skulle behova koma i kontakt med dom har forsokt ringa men de ar nast intil omojligt eftersom fortaleza ligger 4timmar efter i tid och de inte gar att lamana nagot medle pa tefon svare pa kirugmott kss. Sen ar de dessutom inte heler enkelt att komma ut pa linej nar man forsker ringa fran tefon automat har nu tetsa ringa i 4 veckor men ej fatt nagon kontakt.

Om nagon har en meijl adress til kiugmottagen pa kss var snall att inboxa mig den!!??

Tack pa forhand

• vänat

MissFörstånd skrev 2009-02-24 14:54:15 följande:

Någon som har något tips på något ni tycker man ska läsa innan op? Eller ja i stort sett vad som helst. Alla säger att man ska läsa så mycket man kan, men jag tycker de står mest samma saker överallt.. Någon länk kanske?
    Ja for de mesta stor de nog ungfar sam saker men kolla har i trd starden exvis finns lankar till orebro dar de berata och vissar bilder kring opartionen etc. Sen finn s de ju bocker sa som opration nytt liv,ormen i paradiset ja kanske finns de fler ocksa kan inte riktigt komma pa. Men tycker dessa saker gav mig insperation innan oprerationen.
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass