Inlägg från: Anna Paulita |Visa alla inlägg
  • Anna Paulita

Gbp=Gastric bypass

Jennnie skrev 2009-01-16 09:34:30 följande:
    Vad är det för ansiktskräm då?
    Den heter Make a difference och märket heter Origins. Egentligen är det en "treatment" men jag kör den både morgon och kväll och i samma takt min mina kilon försvunnit försvann även alla linjer kring ögonen.

Den finns på Åhlens och jag tror att priset ligger på 350-400. Kan finnas på NK också. Dvs lite billigare än de jättedyra märkena men dyrare än typ Loreal, Garnier och Nivea typ.

Men jag ÄLSKAR det märket, har ansiktstvätt och scrub därifrån också, men jag tror att krämen i sig gör sitt då det var när jag började med den som min hud blev så fin. Lystern är helt annorlunda också.

Jag rekomenderar den. Den ska man kanske inte ha på morgonen om man har problem med fet hud, men på natten.
  • Anna Paulita

Vet ni vad jag tycker är så häftigt efter den här operationen, man kan ha godis, chips, glass eller snacks hemma utan att äta upp det. Det gick ju aldrig förr.

Julia ville ha ostbågar till fredagsmys en vecka sedan och 3/4 av påsen finns kvar, för jag äter inte det längre, eller jo, visst kanjag äta lite men det är så små mängder så det märks ju inte ens. Jag bakade vaniljbullar och lade i frysen för typ 2 månader sedan, för att kunna ha om folk tittar förbi på en fika...de finns kvar! Och jaghar tagit fram dem just när folk tittar förbi på en fika, förr i tiden skulle jag satt i mig det mesta själv i ren tristess.

Sådant tycker jag är häftigt, att ha "godsaker hemma" som jag inte äter. Det är väldigt nytt och ovant.

Jag köpte också för typ 2 veckor sedan en mörk chockladkaka med smak av citron och ingefära som jag tänkte kunde vara gott om man vill ha en ruta nu och då. Den är oöpppnad.

Det är verkligen skillnad!

• Anna Paulita
    KajsaLiza skrev 2009-01-17 08:45:41 följande:
    ang mensen så tar hormonerna en åktur i berg och dalbanan så räkna inte med att det funkar på ett tag...detsamma gäller minnet och att håret faller av. Beror på svälten/hormonerna. Minnet fungerar inte heller fullt ut. Men det är värt det! Såg nu attt jag skrivit om minnet två ggr...som sagt Lycka till ni som ska opas! Sussinuss-testa bars istället för pulverdiet-kanske är rätt för dig och du känner dig mättare-nöjdare.
    Min mens kom i gång på en gång efter min operation och har kommit ungefär samma dag varje månad, jag skjöt dock på den när jag gifte mig och då blev det så klart lite struligt ett tag och den flyttade sig men nu är det som den ska igen.

Mitt hår har inte fallit av, jo, lite men inte speciellt mycket mer än vanligt och nu har jag varit opererad i 7 månader, däremot är det sjukt torrt och i dålig kondition.

Och minnet har inte heller påverkats.

Det jag vill säga är att alla påverkas olika och det finns ingen mall man kan följa om hur det är för alla.
  • Anna Paulita

Ni som är opererade, reagerar ni på stark mat? Jag åt thaimat till middag och den var rätt stark, nu ä rmin mage i uppror...jag vet inte om det bara är en tillfällighet eller om det är så att min mage inte klarar den starka maten länge...

• Anna Paulita
    Anna Paulita skrev 2009-01-18 22:03:56 följande:
    Ni som är opererade, reagerar ni på stark mat? Jag åt thaimat till middag och den var rätt stark, nu ä rmin mage i uppror...jag vet inte om det bara är en tillfällighet eller om det är så att min mage inte klarar den starka maten länge...
    *puffa lite på denna fråga*
  • Anna Paulita
    sussiesnus skrev 2009-01-19 10:01:38 följande:
    åh thaimat, hoppas inte jag reagerar på det... Men kan inte det vara väldigt mkt fett i?Shit också! Jag har så ont i halsen, dottern ligger med halsont och feber. Jag är hemma idag och vilar... Men hur är det om man är förkyld och ont i halsen vid op?
    Det är väl som all mat, det kan vara det men behöver inte vara det.
  • Anna Paulita
    Jennnie skrev 2009-01-19 19:00:47 följande:
    INte direkt stark mat men jag kan ibland reagera på viss utemat om det är mycket olja/fett i den...
    Fast den här var inte fet alls faktiskt, men det kan ju ha varit en tillfällighet. Sedan är jag ganska ovan vid stark mat...
  • Anna Paulita

Fan fan fan....jag känner att jag är såååå kroppsfixerad. Det blir som bara värre...vad fan gör man? Jag ser med så kritiska ögon på mig själv och min kropp, tycker jag är ful, fet och djävlig. Kan inte för allt i världen fatta att jag gått ner 33 kg och att jag inte är en heffaklump mer, jag vet inte vad jag ska göra för att återfå min hjärna...den känns som bortsprungen.

Urk....

• Anna Paulita
    justmystica skrev 2009-01-19 20:19:52 följande:
    Anna sol, jag tror att det har gått så snabbt att man inte kan riktigt skaka av sig sin gamla kroppsuppfattning. Alltså att man har svårt att se det som faktiskt har försvunnit. Jag tycker att du är fantastiskt snygg iaf. *peppa peppa*
    Det är nästan så att ju mer jag går ner ju mer kritisk blir jag. Skit alltså, ska jag aldrig kunna vara nöjd? Bad min man ta lite bilder i dag och blev så ledsen över min feta mage samtidigt som jag svor över att rumpan är borta. What the fuck? Är jag aldrig nöjd?

Det känns som att hela hjärnan invaderats av hjärnspöken...
  • Anna Paulita
    Trinity78 skrev 2009-01-21 00:30:18 följande:
    Fan, vad trött jag blir! Nu har Aftonbladet publicerat den här artikeln: www.aftonbladet.se/kropphalsa/vikt/article156... IGEN som om att den var en nyhet! Jättetragiskt men det är ju över ett år sen det hände!
    Men ligger den artikeln inte alltid ute då? Publiceringsdatumet var ju någon gång under 2008.
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass