Inlägg från: Anna Paulita |Visa alla inlägg
  • Anna Paulita

Gbp=Gastric bypass

Finns det något ni älskade innan som ni absolut inte kan äta nu?

Jag grejar inte vitt bröd, inte att jag dumpar eller så men det känns som om jag får en degklump som lägger sig väldigt tungt i magen så jag avstår helst. Men även om jag verkligen älskade vitt bröd innan, speciellt baugette och liknande så saknar jag det faktiskt inte idag.

Konstigt egentligen....

• Anna Paulita
    MelvinMeja skrev 2008-12-18 09:53:43 följande:
    Är det någon som har något tips med vad jag kan äta för att dämpa mitt illamående. JAg blir GALEN.
    Prova åksjuketabletter, eller ett sådant där armband mot illamående. Det kan ju funka....
  • Anna Paulita
    MelvinMeja skrev 2008-12-18 10:05:54 följande:
    Tack det ska jag prova. Jag ska ta och ringa kirurgen och fråga vad jag kan ta. Är det vanligt med illamående efter open?
    Ja, det tror jag. Jag mådde illa till och från i 3 månader ungefär efter operationen.
  • Anna Paulita
    Ejnie skrev 2008-12-18 12:54:20 följande:
    Ytterligare en "oros- & funderingsfråga":hur länge var ni sjukskrivna efter operationen och hur lång tid tills ni var skapligt återställda? (Jag har två rätt krävande små barn så de måste på något sätt med i ekvationen också)
    Jag var sjukskriven i 4 veckor. Hade tur och min dotter var i Finland med sin mormor första veckan efter operationen. Men jag tycker generellt att jag återhämtade mig rätt fort.
  • Anna Paulita

Jag blir så himla förvånad ibland över att jag inte tycker sådant är gott idag som jag var tokig i förr. Jag blev så sugen på lite glass och tog lite. Men efter 2 skedar var jag tvugen att slänga bort det, det var inte alls gott.

Upplever ni det också så?

• Anna Paulita

Jag har hittat en förebild...

Och en bild som togs 3-4 veckor sedan...

• Anna Paulita
    FH Mamma skrev 2008-12-19 15:02:02 följande:
    Jag behöver verkligen skärpa mig när det gäller maten... glömmer att äta hela tiden *suck*
    Ja, jag med. Jag är inne i en megastor matsvacka. :( Idag har jag ätit följande;

1 knäcke med skinka och gurka (frukost)

1 korv med bröd (lunch)

1 banan (mellanmål)

3 köttbullar o ½ potatis (middag)

Det känns på tok för lite, men jag är sååååå osugen på mat just nu. :(
  • Anna Paulita

Okej, nu har jag märkt av det första negativa med denna operation, jaghar ett åderbrock på ena benet jag fick efter jag var gravid med Julia och innan jag gick ner så syndes inte det så värst mycket, det var väl dolt under allt fläsl så att säga. Men nu så syns det destå mer. Tyvärr. Det ser hemskt ut. Tanken var ju att kunna gå i kort kjol i sommar men nu känns det som en omöjlighet ändå.

*lite ledsen*

• Anna Paulita
    Ejnie skrev 2008-12-22 07:24:38 följande:
    nån som har koll på hur det är på sös - de finns inte med på den utmärkta listan ovan...
    Jag tror inte att kön är jättelång, kan tänka mig 6-9 månader. Min svägerska opererades där den 24 november och jag tror att hon sattes i kö i maj någon gång. Straxt före strejken.

Norrtälje sjukhus är ett annat ställe som inte utfört denna typ av operationer så länge heller, jag väntade i typ 1 månad. MEN det hade delvis med att göra att när jag fick min remiss skickad ditså var jag klar, dve hade gjort alla förbesök, tagit alla prover, träffat dietist och till och med blivit inskriven. Men så kom strejken i mellan.
  • Anna Paulita

Jag vill bara önska alla en;

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!!!!

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass