Gbp=Gastric bypass
Myskatt, krya på dig så att du kan få åka lite skidor. Det är fantastiskt roligt.
Myskatt, krya på dig så att du kan få åka lite skidor. Det är fantastiskt roligt.
Grattis Lykkesmamma!
Jag rekomenderar kan jang om du skulle känna dig som om du höll på att bli förkyld igen.
Vågen står fortfarande still trots att jag opererades den 12/1. Det måste betyda att operationen inte funkade på mig haha. Jag har fått ganska bra rutin med att äta regelbundet. Det blir lätt lite enformigt men det är nytt med att äta flera gånger per dag. Och så hinkar jag i mig vatten men det står ändå och pendlar mellan 91 och 93. :S
Grattis Lils!
Bara du får i dig nåt så är det ju bra myskatt. Kämpa på.
I göteborg, på sahlgrenska säger dom att man ska flyta antingen 6 eller 3 veckor innan operation och sen en vecka efter. Vecka 2-4 äter man mat med mjuk konsistens. På måndag ska jag få börja äta riktig mat igen! Känns lite konstigt, jag lär vara väldigt konservativ i början.
Jag börjar tycka att det är väldigt kasst att sjukhuset inte följer upp oss knappt alls. Nästa gång jag ska till sjukan är vid årskontrollen? Det finns liksom inget stöd när man nyligen gått igenom något som är menat att förändra ens liv.
Jag har lite ångest för att jag har fått en platå så tätt inpå operationen. Jag gick ner 9kg den första veckan men nu har det stått stilla i tre veckor. Nu spökar tankar som att det kanske inte har fungerat på mig och jag kommer nog aldrig komma ens i närheten av att vara normalviktig. Efter operationen var det som semester från alla "måste"-tankar. Måste banta. Nu skulle man läka istället. På måndag får jag börja äta vanligt igen och jag har kännt av mitt enorma sug efter skitmat på kvällarna redan och är rädd att hamna i samma skit igen.
Haha, det blev ett långt inlägg från mig. Men är det någon som känner igen sig?
Alltså när jag läser om folk som verkar tveka väldigt mycket så tycker jag inte att man ska välja att göra operationen. Då låter lite som att man kanske inte är riktigt redo för en sådan omställning. Det är absolut inte meningen att trampa någon på tårna men det låter lite så.
Operationen ska liksom vara då när man känner att man har nått botten och kan inte komma ur där på egen hand.
Välkommen till världen Ninja! Ett stort grattis till familjen.
Wow! Du är fantastiskt snygg felicia.
Mollsan06, mitt tips är att göra smoothies och ha ägg i. Och sedan tror jag att det har pratats om ett proteinpulver som man kan köpa på apoteket. Hör där vetja.
Lycka till!
Hej tjejerna! Jag kommer med en fråga igen hehe. Hur länge har era platåer varat? Jag står foooortfarande stilla och är lite rädd för att operationen inte ska fungera på mig. Det har stått stilla i snart fyra veckor nu.
Den 26:e ska jag tillbaka till sahlgrenska och är lite rädd för att jag kommer få en utskällning haha.