Gbp=Gastric bypass
Jag undviker stränder helt och hållet. Jag kan bada på en insjö i Finland och då har jag alltid en stor t-shirt över. xD
Jag undviker stränder helt och hållet. Jag kan bada på en insjö i Finland och då har jag alltid en stor t-shirt över. xD
Nej, det tror jag inte. Jag får inte i mig mat om jag dricker för mkt vatten men jag kör på och pimplar lite vatten och äter 2dl per mål så då blir jag inte så yr. Men visst känner jag av lite yrsel och illamående också.
På mitt papper står det att man ska dricka 1,5l flytande kost per dag. Det tror jag inte inkluderar vatten, men jag är osäker.
Japp, 1 - 2,5dl per måltid ska det vara den första veckan. Det finns matdagböcker på viktdropp.se. Det är någon på första sidan som skriver upp redan fårn sjukhuset. Jag äter ganska ensidigt än så länge när magen är svullen och öm så jag vågar inte slänga upp min haha. Men ett bra tips är att skriva upp allt när man har kommit hem, det gör jag. Mest för att jag inte har någon aptit och att jag har svårt att äta regelbundet.
Grattis till viktnedgången! Det är fantastiskt bra. Jag tror att alla fuskar någon gång så lite fiskbullar tror jag inte gör så mkt.
Tjejen jag delade rum med fuskade fram tills dagen innan op...
Min sambo började lägga på sig också när jag hade som värst ovanor. Men när jag började flyta så började han handla mat själv och då har han också gått ner i vikt. Vi är ganska lata av oss och orkar inte laga olika rätter så då har han inte mkt till val sedan.
Grattis jossan01!!! Det är ju fantastiskt bra! Jag hoppas att ni försvinner också.
jossan01, jag har också ätit hormoner men det var inget jag tänker göra igen så det är bäst för mina äggstockar att komma igång själv haha.
4kg ska du kunna bli av med lätt tänker jag. Jag håller tummarna att det ska gå fort iaf.
sussiesnus, du kan äta allt så länge det är slätt och utan bitar i. Pulverdiet ska man äta för att få mer proteiner. Jag har själv skitsvårt för det nu för innnan halsade jag shakearna och det går ju inte nu så då skiter jag i det. xD
Peand, kesella är dessutom gott, det ska jag köpa imorgon. Tack för tipset! Annars har jag försökt få i mig proteiner genom att sätta ett ägg i smoothies och så. Allt för att jag inte ska tappa håret men utan att behöva dricka pulverdiet igen haha. Jag är klar med dom.
Peand, det ska jag nog också göra. Gott! Jag har dock ingen sil så jag får strunta i löken tror jag. Just nu är jag inte alls sugen på kolhydrater, det är just proteiner jag vill ha. Konstigt hur kroppen kan ställa in sig. Jag längtar tills tisdag, då får jag äta mjuk mat. Ska festa till det med... couscous och så riven gurka och så nån veggiesås. Det ska bli uuunderbart.
Idag drack jag en smoothie med kiwi i, dom små kärnorna är väl ingen fara? Och kan man äta mannagrynsgröt under flyten?
Härligt! Det är som sagt mer sånt jag är sugen på. Kolhydraterna kan få vara. Det känns riktigt pepp att börja med mitt nya liv och jag ser fram emot att börja laga mat igen. Innan var det snabba ihopkok men nu har jag kollat upp massa recept och så. Hoppas bara att det ska hålla i sig. XD
Jaa, kiwi har mkt kärnor i sig också men det ska nog gå bra. Annars hade jag nog kännt av det redan.
Havregrynsgröt har jag inte ens tänkt på! Det ska jag ha. Mm.. gott!
Haha, jag känner med dig sussiesnus! Det är helt galet vad knäpp man blir av att inte få äta mat. Jag kan sitta och stirra på min man när han äter haha. Men du klarar det, du är så duktig så! *peppa peppa*
Jag äter mkt smoothies nu. Finns hur mkt olika goda som helst man kan göra. Och så nyponsoppa.
Pureperioden? Jag visste inte ens att det fanns en sådan?