-
Jo, men så är det med mig också, jag äter det om jag blir bjuden och jag lagar det ibland. Men jag väljer gärna ngt annat om det går. Det var likadant när jag var gravid med min dotter så jag ska kanske inte gilla kyckling helt enkelt. ;)Mrs Kaffelatte skrev 2009-02-21 10:58:52 följande:Jordnötter ha jag fått dille på. Men även som du så älskade jag kyckling innan men är måttligt imponerad av det nu...Visst äter jag det men nja jag kan lika gärna vara utan. -
Jag tycker Naturdiet smoothie är goda, och Naturdiet Kaffe och Naturdiet chocklad. Men bara de som är färdigblandade.Moj Katile skrev 2009-02-23 00:10:04 följande:Tjejjer-vilka märken har ni testat av VLCD kurerna och vilka har vart bäst??Jag måste ju ner många kilo innan op och känner att jag måste gå på en ren kur för att ens ha chansen!! Vet bara inte vilka som är MINST avskyvärda!!!!!! -
Operationen var den hemskt jobbig?
Nej, jag var ju sövd. ;) Minns i princip att jag somnade och sedan vaknade.
Hur upplevde du själv operatione(dygnen efter)?
Jag var väldigt trött och hade sjuuuuukt ont i ryggen. Annars mådde jag bra och de övervägde att skicka hem mig en dag tidigare än vanligt. Men den dagen kund emin man inte hämta mig så jag fick stanna.
Vad var det värsta efter operatione?
Jag mådde lite lilla i början och hade svårt att äta varannan timme. Men det var inget som var hemskt eller så.
Hur klara man av att äta som man ska?
Jag kämpar med det, jag går fortsvarande genom perioder med dålig matlust där jag byter ut ett mål mot Nutrilett...jag tänker att det är bättre än inget.
Ångrat dig?
Inte en chans! -
Min mage är under omständigheterna helt okej, men jag har ett litet häng ändå... http://www.babyboom.nu/forum/download.php?Number=6379350
http://www.babyboom.nu/forum/download.php?Number=6379351
Men jag har gjordens värsta och jobbigaste klåda under hänget ändå. :( Orsaken till att det ser ut som det gör, ojämt och fult är ju så klart dels viktminskningen i sig men även också att jag har ett operationsärr sedan innan som är rätt fult. :( Och det är där, vid operationsärret som jag har sådan klåda. Funderar på om det ä rngt förstadie till svamp eller så.
Vad kan jag göra åt det? På nätterna smörjer jag med typ inityolsalva och på dagarna använder jag talk men jag tycker inte det hjälper. :( -
Jag har ju varit lite gnällig och putt över att jag ansett att jag inte gått ner något de sista 2-2½ månaderna men idag väger jag 80,4 och i början av december vägde jag typ 86 så det går faktiskt neråt men det tar lite tid. Vilket förmodligen är fullkommligt normalt efter så här pass lång tid och med tanke på att jag "bara" hade ett bmi på 37 från början. :)
Om 5,5 kg har jag ett bmi på 25, helst skulle jag vilja gå ner 10,5 kg till och då ha ett BMI på 23, 4, men vi får se om det blir så eller ej. -
Ja, det är overkligt att jag om 5,5 kg är normalviktig om man utgår från BMI iallafall. :) Jag opererades den 16:e juni. Så det är 8,5 månader sedan.vänat skrev 2009-02-28 18:20:52 följande:Kul att du tapp sa pass mycket da ar du ju snart i mal trots allt!Tydligen ar de normalt att de gar langsamre i slutte eler om man sa vill snabbre i borjan da man tappar vikt detta eftersom de finns mer at att av i borjan an i sluttet och du har ju troligtvis inte heller andra kosten sa radikalt nu somi borjan gissar jag de brukar man naligen inte gora. Sa ar den information jag fatt i all fall. nar var de du opades? -
Ja, att köpa de där kläderna i vanlig storlek är stort. Helt klart. Jag minns när jag köpte en figursydd blus med knappar utan strech....det var riktigt coolt!Peand skrev 2009-02-28 18:06:27 följande:Mitt Hb, järnvärde, ligger precis på gränsen till för högt. Hade 153 sist de kollade och även om jag inte är gravid så anses det vara gränsfall för högt. De ville att jag skulle försöka hitta en vitamin tablett som inte innehöll så mycket järn. Svårt då jag inte vill missa de andra vitaminerna och mineralerna. Men jag tar numera oftast bara en mitt val Kvinna om dagen och tänker ännu mer på vad jag äter. Idag var jag i en vanlig affär och köpte kläder Kom hem med två reaplagg i "vanliga" storlekar - härligt känsla. Och nu kan jag verkligen säga att motionen har kommit in i mitt liv. Sen årsskiftet är det full aktivitet. Kör åtskilliga timmar på min crosstrainer, går många steg ute i den friska underbara vårluften och tar mig till simhallen ibland även om det börjar kännas lite tråkigt. Häromdagen gjorde jag en test och började jogga lite i smyg när jag var ute och gick. Och det kan jag bara säga att när jag har tränat upp kniiip muskeln och snön smält, ja då ska jag försöka dra igång att jogga. Shit! Känns helt knasigt att skriva det - tänk att jag har kommit så långt! HURRA!
Vad duktig du är som tränar så mycket! :) Jag har kort på SATS men har jobbigt att ta mig dit för alla hjärnsköpen säger att jag är en heffaklump och alla kommer glo på mig. :( -
Nä, jeg vet det rent intelektuellt, men det är som sagt hjärnspöken..../myskatt skrev 2009-03-01 09:34:56 följande:Anna SolINGEN glor. Det har jag insett och är nu mer bosatt på gymet två-tre ggr i veckan . Man ser fånig ut, speciellt om man tar i och gör övningarna rätt. Skit i det säger jag bara! -
Har något som haft högt blodtryck som överviktig gått till att få lågt blodtryck när ni gått ner? Den sista tiden har jag mått så konstigt, är yrslig som satan rätt mycket. Världen bara snurrar hela tiden. :(
Jag måste gå till en distrikssköterska och kolla men jag kan ju int egöra det idag direkt. Tänkte höra om någon annan fått en biverkningen av viktminskningen? -
Jag dumpar inte heller. Det är ju olika från person till person.Peand skrev 2009-03-01 18:18:49 följande:Usch, idag är det första gången sen operationen som jag har haft en sån där helt dålig mat dag. Alldeles för mycket "skräp" har åkt ner och nu så här efteråt sitter jag lite förvånad över att jag inte ens närmat mig ett dumpningsförsök. Hur gjorde de min operation egentligen? Men jag antar att även opade kan ha helt fel matdagar och det är bara att acceptera faktum och gå tillbaks till det "normala" i morgon. Fast en riktigt dålig dag på 5 månader är ju egentligen kanon, med tanke på att innan op var jag glad om jag hade en bra dag då alla andra var dåliga. Man lär så länge man lever....
Har också mina dåliga dagar, där det åker ner fö rmycket skräp, dessvärre är dagarna då jag knappt kan äta något alls ännu fler...:/