Inlägg från: Fru O Mamma Kokkonen |Visa alla inlägg
  • Fru O Mamma Kokkonen

vänat: Nu kan du komma in på min sida

Hur mår du gumman?

Hur mår ni andra tjejer..? Grattis till er som förlorat alla dessa kilon och för er som fått tid till op!!!

Ni som inte blivit beviljad exempelsvis bukplastik är det för att ni haft så lite bukskinn då?

• Fru O Mamma Kokkonen

Sannaa: Hur tycker du det funkar att vara gravid efter magsäcksoperation. Iofs inte så längesen du gjorde den.. men ändå.. Hur fungerar det med mat å så? Som innan du blev gravid? Extra kosttillskott du måste ta å så?

• Fru O Mamma Kokkonen

Men grejen är kan man få det om man inte äter.. för jag har aldrig fått dom symptomen när jag har ätit bara när jag INTE har ätit. Låter kanske lite tokigt men..

MelvinMeja skrev 2009-03-09 12:33:06 följande:
    Det är så olika. Det kan komma rätt så fort. Jag åt en bit tårta på ett kalas igår och det skulle jag inte ha gjort. Efter 5-10 min började jag kallsvettas, må illa, hjärtklappning och fruktansvärt trött. Som tur är tog det bara ca 15-20 innan det gick över. Men det känns som en evighet när man väl är där.

• Fru O Mamma Kokkonen
    fröken Q skrev 2009-03-09 12:57:58 följande:
    Dina symtom beror säkert på lågt blodsocker och inte på dumping. Lågt blodsocker ger liknande symtom som dumping, trötthet, oro, hjärtklappning, svettningar mm.

Den har varit lite lägre i perioder, men när jag lämna glukos prover till vårdcentralen så har dom varit bra.. Men.. hemma när jag tagit blodsockret har det varit "något" lågt. Men tar jag då en liten godisbit eller fil och frosties så dröjer det inte många minuter innan jag mår bättre.. så kan nog hålla med om att det är blodsockret..

Finns det andra som inte råkat ut för dumpning?

Jag är ju opad i fyra år till hösten

• Fru O Mamma Kokkonen

MissFörstånd: Nu får du också kika på min sida.. Jag har aldrig egentligen ångrat min operation på riktigt. Ibland har man liksom dumångrat sig. Tänk att få äta av smörgåsbuffén på Finlandsbåten när man kryssar. Det är så mycket gott. Men.. suck.. Ja.. men grejen är att nu har man lärt sig. Lite av varje räcker gott och väl och låta bli drycken till maten så blir man riktigt nöjd. Så har aldrig ångrat operationen. Har aldrig haft komplikationer, detta är det absolut bästa jag gjort i hela mitt liv, utan att tveka en sekund. Jag har ju fått tillbaks livet. Jag tycker verkligen jag får äta - jag blir nöjd med det jag får äta.. äter inte mycket mer än vad jag gjorde när jag var nyopad.. så det är bra. Man ska väl alltid äta lite å ofta :) Förstod du mitt svar

Ni som är nyfikna.. så har jag och brorsan gått ner över 120 kilo ihop.. titta gärna bloggen och kommentera, även för och efter bilder på mig..

smultronduvan.blogg.se

• Fru O Mamma Kokkonen

MissFörstånd: En ny operationsmetod, det är intressant. Såg ett program om lapbanding igår också, den är ju reversable. Det är intressant. Jag har ingen erfarenhet av annat än gbp-open. Alltså operationerna är ju ändå relativt lika tycker jag, förutom att det är mindre chans att få vitaminbrist och dumping med Sleeve - metoden. Hmm..?

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass